Zobrazeno 1 - 10
of 146
pro vyhledávání: '"Food and beverage cues"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Sara J. Maksi, Kathleen L. Keller, Frank Dardis, Martina Vecchi, Jason Freeman, Rebecca K. Evans, Emma Boyland, Travis D. Masterson
Publikováno v:
Frontiers in Nutrition, Vol 10 (2024)
Digital marketing to children, teens, and adults contributes to substantial exposure to cues and persuasive messages that drive the overconsumption of energy dense foods and sugary beverages. Previous food marketing research has focused on traditiona
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/52bd56f1bf294382b494d490d51122ac
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Anna E. Coates, Charlotte A. Hardman, Jason C. G. Halford, Paul Christiansen, Emma J. Boyland
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
Food and beverage cues (visual displays of food or beverage products/brands) featured in traditional broadcast and digital marketing are predominantly for products high in fat, sugar and/or salt (HFSS). YouTube is hugely popular with children, and cu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bf9dae35f2624b7eb5d0ee5f6d79f29f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Brigitte Naderer, Maria Wakolbinger, Sandra Haider, Mimi Tatlow-Golden, Magdalena Muc, Emma Boyland, Eva Winzer
Publikováno v:
BMC Public Health, Vol 24, Iss 1, Pp 1-10 (2024)
Abstract Digital marketing of unhealthy foods is linked to childhood obesity. This study evaluated nutrient quality and creative strategies of food cues on social media, focusing on child/youth influencers, to inform the ongoing digital media regulat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c482d53f928947468de54d1883011f3e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
Food and beverage cues (visual displays of food or beverage products/brands) featured in traditional broadcast and digital marketing are predominantly for products high in fat, sugar and/or salt (HFSS). YouTube is hugely popular with children, and cu
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::065bfdc6d5edae250bb61511d077340c
Autor:
Mark Healy, Paul Scully, Walter Cullen, Jean Saunders, Orlaith Reid, Alan P. Macken, Clodagh S. O'Gorman, Des Leddin, Colum P. Dunne
Publikováno v:
Archives of Disease in Childhood. 99:979-984
Objectives Increased time in which children spend watching television is a well-described contributor to paediatric obesity. This study investigated the frequency and type of food and beverage placement in children-specific television broadcasts and