Zobrazeno 1 - 10
of 131
pro vyhledávání: '"Food Pictures"'
Publikováno v:
European Journal of Marketing, 2022, Vol. 56, Issue 11, pp. 2833-2861.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/EJM-01-2022-0013
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Thambawita, Vajira, Hicks, Steven, Borgli, Hanna, Stensland, Håkon Kvale, Jha, Debesh, Svensen, Martin Kristoffer, Pettersen, Svein Arne, Johansen, Dag, Johansen, Håvard D., Pettersen, Susann Dahl, Nordvang, Simon, Pedersen, Sigurd, Gjerdrum, Anders Tungeland, Grønli, Tor-Morten, Fredriksen, Per Morten, Eg, Ragnhild, Hansen, Kjeld S., Fagernes, Siri, Claudi, Christine, Biørn-Hansen, Andreas, Dang Nguyen, Duc Tien, Kupka, Tomas, Hammer, Hugo Lewi, Jain, Ramesh, Riegler, Michael, Halvorsen, Pål
Externí odkaz:
https://hdl.handle.net/10642/9636
Publikováno v:
Journal of Cognition, Vol 4, Iss 1 (2021)
Two experiments were conducted to determine, first, whether food items influence participants’ estimations of the size of their subjective peripersonal space. It was of particular interest whether this representation is influenced by satiated/hungr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aa66b3f8de5a444fa1f600b28e6b2fe0
Autor:
Samantha M. R. Kling, Alaina L. Pearce, Marissa L. Reynolds, Hugh Garavan, Charles F. Geier, Barbara J. Rolls, Emma J. Rose, Stephen J. Wilson, Kathleen L. Keller
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Food images are routinely used to investigate the cognitive and neurobiological mechanisms of eating behaviors, but there is a lack of standardized image sets for use in children, which limits cross-study comparisons. To address this gap, we develope
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a1326ab4d17d44be8e648f4d0e7529b6
Publikováno v:
Foods, Vol 10, Iss 9, p 2096 (2021)
Food pictures in advertisements, on packages, and on social media often display food with a bite in it. We investigated the effect of pictures of food with a bite (vs. no bite) on product attitudes, purchase intentions, and willingness to pay. In two
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/498dfd0d40084df59db41df03d05c7ce
Publikováno v:
Foods, Vol 10, Iss 9, p 2194 (2021)
To tackle obesity, upgrading the image of healthy food is increasingly relevant. Rather than focusing on long-term benefits, an effective way to promote healthy food consumption through visual advertising is to increase its pleasure perception. We in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c815721b44fd4aa796e98ca7b4b560eb
Autor:
Alexander Toet, Daisuke Kaneko, Inge de Kruijf, Shota Ushiama, Martin G. van Schaik, Anne-Marie Brouwer, Victor Kallen, Jan B. F. van Erp
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
We present CROCUFID: a CROss-CUltural Food Image Database that currently contains 840 images, including 479 food images with detailed metadata and 165 images of non-food items. The database includes images of sweet, savory, natural, and processed foo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a1973d1d49c4434daf068158fef1a63e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.