Zobrazeno 1 - 10
of 69
pro vyhledávání: '"Fontane, Jérôme"'
Autor:
Fontane, Jérôme
Ce travail s’intéresse à la transition des écoulements cisaillés libres à densité variable, incompressibles et non-pesants. Dans ces conditions, les inhomogénéités de masse modifient la dynamique rotationnelle locale par l’action du coup
Externí odkaz:
http://oatao.univ-toulouse.fr/7338/1/fontane.pdf
Reproduction de : Thèse de doctorat : Dynamique des fluides : Toulouse, INPT : 2005.
Titre provenant de l'écran-titre. Bibliogr. 78 réf.
Titre provenant de l'écran-titre. Bibliogr. 78 réf.
Externí odkaz:
http://ethesis.inp-toulouse.fr/archive/00000201
Publikováno v:
Theoretical & Computational Fluid Dynamics. Feb2023, Vol. 37 Issue 1, p17-34. 18p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Delbecq, Scott, Fontane, Jérôme, Gourdain, Nicolas, Mugnier, Hugo, Planès, Thomas, Simatos, Florian
Will technological innovations be sufficient to make aviation sustainable? Will we have enough energy resources to enable the transition for the entire fleet? What would be a sustainable level of air traffic in the future? These questions are carried
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::ccf27c23b57d47b6bc04b9cafa1ba6bc
https://oatao.univ-toulouse.fr/28978/
https://oatao.univ-toulouse.fr/28978/
Secondary instabilities growing over a time-evolving variable-density round jet subject to the primary Kelvin–Helmholtz (KH) instability at Atwood number |At|=0.25 are investigated with a non-modal linear stability analysis. Despite local modificat
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::441560a9fe0f9899e649b87932199bba
https://oatao.univ-toulouse.fr/28834/
https://oatao.univ-toulouse.fr/28834/
Autor:
Delbecq, Scott, Fontane, Jérôme, Gourdain, Nicolas, Mugnier, Hugo, Planès, Thomas, Simatos, Florian
As a human activity, the aviation sector is a contributor to climate change due the CO2 emissions and also non-CO2 effects which result from the interactions of the engine effluents with the atmosphere. The understanding and quantification of the imp
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::9f72cbc3be31915cff0e8b1322bd761e
https://oatao.univ-toulouse.fr/29137/
https://oatao.univ-toulouse.fr/29137/
With a growing interest in low Reynolds numbers compressible flows, the aim of this work is to investigate compressibility effects on the wake dynamics of the circular cylinder. In particular, our focus is made on the so called Mode A and Mode B seco
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::0472d2516c8d0f6d69018f403d451d1c
https://oatao.univ-toulouse.fr/29138/
https://oatao.univ-toulouse.fr/29138/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.