Zobrazeno 1 - 10
of 269
pro vyhledávání: '"Flame kernel"'
Publikováno v:
Case Studies in Thermal Engineering, Vol 60, Iss , Pp 104713- (2024)
Flame kernel generation is essential to the stability and efficiency of combustion in a spark engine. In this study, the initial process of flame kernel generation was studied in an optical spark engine. The engine was operated with the λ adjusted f
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5dd4aacce9c749d0bb66a85f0844f93e
Autor:
Lena Caban, Artur Tyliszczak
Publikováno v:
Energies, Vol 17, Iss 17, p 4525 (2024)
In this paper, we analyze the auto-ignition process of hydrogen in a hot oxidizer stream composed of oxygen–nitrogen and oxygen–water vapor with nitrogen/water vapor mass fractions in a range of 0.1–0.9. The temperature of the oxidizer varies f
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ee44299853dd4ccaa8074401184ccea3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Applications in Energy and Combustion Science, Vol 6, Iss , Pp 100029- (2021)
Lean-burn is an attractive concept for reasons of high thermal efficiency and low nitrogen oxide (NOx) emissions, however, successful implementation in spark-ignition (SI) engines turned out to be challenging because of misfire or partial burn caused
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7c1569463c4946239ae7aa9684ef8d91
Publikováno v:
Energies, Vol 15, Iss 9, p 3356 (2022)
The auto-ignition caused by oblique shocks was investigated experimentally in a supersonic flow regime, with the incoming flow at a Mach number of 2.5. The transient characteristics of the auto-ignition caused by shock evolvements were recorded with
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ee8e1fad8c564ca3bdfb4c6f586c40da
Publikováno v:
Energies, Vol 15, Iss 9, p 3393 (2022)
Lean burn spark ignition (SI) engines represent an effective solution for improving fuel economy and reducing exhaust emissions and can be implemented both in conventional and hybrid powertrains. On the other hand, lean operation increases cyclic var
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8403302f367846d1a4cef4851d8cde29