Zobrazeno 1 - 10
of 2 060
pro vyhledávání: '"Fitts' law"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Haibiao Ji, Zhi Chen, Yongjun Qiao, Jin Yan, Gaoxiang Chen, Qi Luo, Lijun Cui, Ya Zong, Qing Xie, Chuanxin M. Niu
Publikováno v:
Frontiers in Human Neuroscience, Vol 18 (2024)
BackgroundReaching movements are crucial for daily living and rehabilitation, for which Fitts' Law describes a speed-accuracy trade-off that movement time increases with task difficulty. This study aims to investigate whether cortical activation in m
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e2e6550ec48d401d9692f0a7bfbc25ff
Autor:
Onyeka Josephine Nwobodo, Kamil Wereszczynski, Godlove Suila Kuaban, Przemyslaw Skurowski, Krzysztof Adam Cyran
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 12, Pp 169614-169627 (2024)
There is growing widespread adoption of augmented reality in tech-driven industries and sectors of society, such as medicine, gaming, flight simulation, education, interior design and modelling, entertainment, construction, tourism, repair and mainte
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4ddf2458d9d0414dba048e3d883ea66c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hongwei Xiao, Yongqi Sun, Zhenghao Duan, Yunxiang Huo, Jingze Liu, Mingyu Luo, Yanhui Li, Yingchao Zhang
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 14, Iss 16, p 7386 (2024)
Fitts’ law, a predictive model for motor task completion time, is widely utilized in human–computer interaction (HCI) research. While its formulas in two dimensions have achieved consensus over the decades, research diverges on its application in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7e7e53ad3f2d4a3896c47f2efecb9180
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Computer Science and Technology, Vol 23, Iss 2 (2023)
The evaluation of human-machine interfaces (HMI) requires quantitative metrics to define the ability of a person to effectively achieve their goals using the HMI. In particular, for pointing-device type HMIs such as the computer mouse, an experiment
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/44609e2974cc4141b9cf26b64bea2882
Publikováno v:
IEEE Transactions on Neural Systems and Rehabilitation Engineering, Vol 31, Pp 690-699 (2023)
Human wrist motion decoding with a biological-signal-based interface is a key technique in the upper-limb exoskeleton and prosthesis control. One critical issue in this field is achieving high recognition precision and fast time response while agains
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a6ffed7e0d7443ec9d46ac6f8caad0bb
Autor:
Chia-En Chen, Fang-Wu Tung
Publikováno v:
Engineering Proceedings, Vol 55, Iss 1, p 92 (2024)
This research compares a Steam controller, a DualSense controller, two gestures on a prototype touchpad-implemented gamepad design, an iPad Pro, a Logitech G304 mouse with latency matching the iPad, and a Razer 8K gaming mouse using Fitts Task 2, 3D
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f630b85c8c2142698cb114bd289d5bdb