Zobrazeno 1 - 10
of 486
pro vyhledávání: '"Finger counting"'
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 241, Iss , Pp 104079- (2023)
Teachers' beliefs and attitudes are known to guide the type of activities they implement in their classrooms. A traditional conception that finger counting is merely a back-up when children fail to use more sophisticated and efficient strategies coul
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9f0911f307234cc2a027c9edfa81de5e
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 239, Iss , Pp 104009- (2023)
Numerical cognition might be embodied, that is, grounded in bodily actions. This claim is supported by the observation that, potentially due to our shared biology, finger counting is prevalent among a variety of cultures. Differences in finger counti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a6cb07d57bf34c29b7d619cd107ef7e8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Alyson Matheus de Carvalho Souza, Roberta Barrocas, Martin H. Fischer, Emanuel Arnaud, Korbinian Moeller, César Rennó-Costa
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Finger-based representation of numbers is a high-level cognitive strategy to assist numerical and arithmetic processing in children and adults. It is unclear whether this paradigm builds on simple perceptual features or comprises several attributes t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e3a08ea9ed25499d8d15308c38ae3b5a
Autor:
Saied Sabaghypour, Hassan Sabouri Moghaddam, Farhad Farkhondeh Tale Navi, Mohammad Ali Nazari, Mojtaba Soltanlou
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 233, Iss , Pp 103841- (2023)
Finger counting facilitates numerical representations and mathematical processing. The current study investigated the association between finger counting habits and number processing by employing behavioral and electrophysiological measures. We explo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7425dd50cb7c46b9ab867597f1469f5c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 230, Iss , Pp 103765- (2022)
The Spatial-Numerical Association of Response Codes (SNARC) effect (i.e., faster left/right sided responses to small/large magnitude numbers, respectively) is considered to be strong evidence for the link between numbers and space. Studies have shown
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea4456e2f5c0446db3c00e39100aebbd
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 226, Iss , Pp 103576- (2022)
Facets of fine motor skills (FMS) and finger gnosia have been reported to predict young children's numerical competencies, possibly by affecting early finger counting experiences. Furthermore, neuronal connections between areas involved in finger mot
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4171b5d04aab40c590721cee73945911