Zobrazeno 1 - 10
of 44
pro vyhledávání: '"Feusi, Emanuel"'
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 39, Iss 5, p Doc52 (2022)
Objective: Interprofessional education (IPE) is when two or more students from different professions learn with, from, and about each other to improve collaboration and quality of healthcare. In October 2019, a first interprofessional education (IPE)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8ef62f99d0f44e41b4e3d0d1158ebdd9
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 38, Iss 5, p Doc91 (2021)
Background: Patient-centredness (PCN) is an increasingly demanded objective in health care and has gained importance for the care situation, for research, and the education of healthcare professions. The literature shows that the term PCN is not unif
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9fc9c20d545b4b58a46df9aa8a2013e7
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 38, Iss 3, p Doc64 (2021)
Objective: The positioning and training of communicative and social competencies to improve interprofessional cooperation is and will be a challenge for educational institutions. The aim of this project was to reorient the interprofessional training
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/de516b253a474c41af7c32df5c0e742f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Osterwalder, Phylicia, Huber, Marion, Feusi, Emanuel, Gerber-Grote, Andreas, Witt, Claudia M., Gysin, Stefan
Interprofessionelle Lehre (IPL) bedeutet, dass Studierende verschiedener Professionen mit-, von- und übereinander lernen. 2019 wurde im Kanton Zürich ein interprofessioneller Ausbildungstag (IPE-Tag) mit 68 Studierenden und acht Dozierenden über a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::6d6141418dd00074cf5577e9b5803a82
https://hdl.handle.net/11475/27650
https://hdl.handle.net/11475/27650
Autor:
Gysin, Stefan, Huber, Marion, Osterwalder, Phylicia, Feusi, Emanuel, Geber-Grote, Andreas, Witt, Claudia
Publikováno v:
Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA); 20210916-20210917; Zürich, Schweiz; DOCV12-02 /20210915/
Hintergrund: Am 12. Oktober 2019 haben das Departement Gesundheit der ZHAW und die Medizinische Fakultät der Universität Zürich einen „Interprofessional Education Day“ (IPE Tag) veranstaltet, dessen Konzept von einem interprofessionellen Team
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b4280bf0915970e3d72a58737bf6d360
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education; VOL: 38; DOC64 /20210315/
GMS Journal for Medical Education, Vol 38, Iss 3, p Doc64 (2021)
GMS Journal for Medical Education, Vol 38, Iss 3, p Doc64 (2021)
Objective: The positioning and training of communicative and social competencies to improve interprofessional cooperation is and will be a challenge for educational institutions. The aim of this project was to reorient the interprofessional training
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::30f185c737cfe21660daa6272f863854
https://hdl.handle.net/11475/22565
https://hdl.handle.net/11475/22565
Autor:
Huber, Marion, Spiegel-Steinmann, Brigitta, Schwärzler, Patricia, Kerry-Krause, Matthew J., Kaap-Fröhlich, Sylvia, Panfil, Eva-Maria, Witt, Claudia, Feusi, Emanuel, Gerber-Grote, Andreas, Melloh, Markus, Wieber, Frank, Schirlo, Christian, Dratva, Julia
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3760::a58656131cac443b330645526e515e76
https://hdl.handle.net/11475/19186
https://hdl.handle.net/11475/19186
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.