Zobrazeno 1 - 10
of 56
pro vyhledávání: '"Ferdinand, F. J."'
A Tomographic Background-Oriented Schlieren (TBOS) technique is developed to aid in the visualization of compressible flows. An experimental setup was devised around a sub-scale rocket nozzle, in which four cameras were set up in a circular configura
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2311.10332
Autor:
Knoop, Max W., Hartog, Friso H., Schrijer, Ferdinand F. J., van Campenhout, Olaf W. G., van Nesselrooij, Michiel, van Oudheusden, Bas W.
We present an experimental realisation of spatial spanwise forcing in a turbulent boundary layer flow, aimed at reducing the frictional drag. The forcing is achieved by a series of spanwise running belts, running in alternating spanwise direction, th
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2308.04122
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Carrasco Grau, Julio, van Campenhout, Olaf W. G., Hartog, Friso H., van Nesselrooij, Michiel, Baars, Woutijn J., Schrijer, Ferdinand F. J.
Publikováno v:
Flow, Turbulence & Combustion; Jun2024, Vol. 113 Issue 1, p159-175, 17p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
The interaction between a shock wave and a boundary layer is a topic of primary relevance in high-speed aerodynamics, as it may deteriorate the vehicle performance, and can even lead to structural damage. Over the years, many researchers have therefo
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::05856a54e6caad9c126ddb1052d3d20d
Publikováno v:
Flow, Turbulence & Combustion; Feb2023, Vol. 110 Issue 2, p325-350, 26p