Zobrazeno 1 - 10
of 92
pro vyhledávání: '"Familiarity bias"'
Autor:
Lei, Shan, Mathers, Ani Manakyan
Publikováno v:
Review of Behavioral Finance, 2023, Vol. 16, Issue 3, pp. 551-579.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/RBF-03-2023-0074
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nijolė Maknickienė, Lina Rapkevičiūtė
Publikováno v:
Journal of Business Economics and Management, Vol 23, Iss 3 (2022)
The prevailing assumption holds that investors include in their portfolios securities that they know well, are located near their place of residence, or align with their fields of interest. This article analyse familiarity in investment through gende
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e6f3ce9b7ca8449a8bff6320af0b7eee
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Chaudary, Samra
Publikováno v:
Kybernetes, 2018, Vol. 48, Issue 8, pp. 1894-1912.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/K-09-2018-0490
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vladislav Zhdanov, Artem Simonov
Publikováno v:
International Journal of Financial Studies, Vol 9, Iss 3, p 47 (2021)
Purpose: This article analyzes the influence of familiarity bias on respondents’ decision-making process, using results from online experiments. Design/methodology/approach: A total of 255 research participants from post-Soviet countries completed
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/06b0a9d465ed4b4d8db4b2cc522f33f1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Renata Hrubá
Publikováno v:
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, Vol 64, Iss 5, Pp 1709-1715 (2016)
In this study, data from a sample of Czech consumers are used to test the hypothesis that consumer behavior is influenced by attitude to global problem related to food. The model is estimated using probit analysis to predict food label use in decidin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/83d3ab02c1de4b15b110c919e44cd979
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.