Zobrazeno 1 - 10
of 1 819
pro vyhledávání: '"FLUX WEAKENING"'
Publikováno v:
IEEE Open Journal of Industry Applications, Vol 5, Pp 369-380 (2024)
Permanent magnets are popular for electric vehicle rotors due to their high energy density, making them excellent candidates for high-torque and high-speed machines. The downside of a permanent magnet machine is the inability to regulate the rotor fi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dd45739b2f2a48e68a378c1a0502a3ab
Autor:
Yong Chen, Ruodan Yuan
Publikováno v:
World Electric Vehicle Journal, Vol 15, Iss 11, p 496 (2024)
To address the impact of load disturbances on the full-speed-range control of an interior permanent magnet synchronous motor (PMSM), an active disturbance rejection control (ADRC) method is proposed. The speed loop employs phased field-weakening cont
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/05e61d19ff9c4e39bed5b8893b2fb435
Autor:
Zhao, Qiang, Liu, Xu
Publikováno v:
COMPEL -The international journal for computation and mathematics in electrical and electronic engineering, 2022, Vol. 42, Issue 1, pp. 250-260.
Publikováno v:
Energy Reports, Vol 9, Iss , Pp 416-424 (2023)
Compared with the traditional motor, the negative-salient permanent magnet synchronous motor (NSPMSM) has the characteristics of wide-speed range, strong overload capacity and uneasily demagnetized permanent magnet. In this paper, a new rotor structu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/42a391802c414c598df5420589015e54
Autor:
Pham Quoc Khanh, Ho Pham Huy Anh
Publikováno v:
Ain Shams Engineering Journal, Vol 14, Iss 12, Pp 102222- (2023)
In mobile electric drive systems, the Permanent Magnet Synchronous Motors (PMSM) drive system is preferred for development because of its high efficiency, power density, and low maintenance cost advantages. The PMSM speed control method based on the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b83d436d04e94d61a467561a419e41c0
Publikováno v:
IEEE Open Journal of the Industrial Electronics Society, Vol 4, Pp 643-658 (2023)
Improving control dynamics and enabling maximum torque and power conversion for a given electrical drive are important target quantities of drive control algorithms. To utilize the electrical drive to its maximum extent during transient and steady-st
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/15a943d47e4949b58efddf40b1da14ab
Autor:
Carlos Miguel-Espinar, Daniel Heredero-Peris, Roberto Villafafila-Robles, Daniel Montesinos-Miracle
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 11, Pp 22961-22981 (2023)
This article reviews Flux-Weakening (FW) algorithms for Permanent Magnet Synchronous Machines (PMSMs), focusing on the automotive sector, especially in electric and hybrid electric vehicles. In the past few years, the spread of Electric Vehicles (EVs
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b15fdc6836694c22ba6687e0b66437d5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.