Zobrazeno 1 - 10
of 113
pro vyhledávání: '"FILM LITERACY"'
Autor:
Wendy Smidt, Zayd Waghid
Publikováno v:
The Journal for Transdisciplinary Research in Southern Africa, Vol 20, Iss 1, Pp e1-e13 (2024)
Post-digital, as a timeframe set, raises specific concerns for young adults engaged in artistic and cultural activities, seeking to establish a sustainable livelihood within a semi-rural South African context. They grapple with issues such as determi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9160578a050248638a0ac374c1fd4496
Publikováno v:
Film Education Journal, Vol 6, Iss 1 (2023)
While creative subjects such as music, art and film have been deprioritised and defunded under the United Kingdom’s Conservative Government, the social and pedagogical utility of their study, particularly in areas of economic deprivation and within
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ab0e15abdcd74c15969717a0c3de0813
Publikováno v:
Journal of Digital Media & Interaction, Vol 5, Iss 12 (2022)
Este texto apresenta o artefacto "Emotions to Scenes" como proposta em média-arte digital para aplicação em contexto escolar. O objetivo é refletir sobre o problema ou conflito dasinterpretações feitas sobreimagens recebidas e associadasàsemo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a9154d5ae5ba4958bf7cab9cf9a0adf4
Autor:
Tamara Moya-Jorge
Publikováno v:
Communication & Society (Formerly Comunicación y Sociedad), Vol 32, Iss 1, Pp 235-248 (2019)
In the absence of a state film education plan in Spain, there are numerous initiatives operating in the field of both formal and non-formal education, the aim of which is pedagogy through cinema and about cinema. The European Commission has establish
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/11f6204361c54442829ce87ea42a4843
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Film Education Journal, Vol 4, Iss 1 (2021)
This article explores animation as a popular mode of moving image education in the wider field of Scottish film education, through a discussion with film education practitioner Jonathan Charles. It reflects on Jonathan’s pedagogic approach to film
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/16504cc31a0b42be8974e28373287e0b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Communication Today. 8(1):52-65
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=525216
Autor:
Lisiecka-Muniak, Małgorzata
Publikováno v:
Panoptikum. (18 (25)):216-226
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=605617