Zobrazeno 1 - 10
of 122
pro vyhledávání: '"FCQ"'
Publikováno v:
Nutrition & Food Science, 2022, Vol. 52, Issue 6, pp. 943-957.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/NFS-09-2021-0283
Autor:
María D. Marín-Soto, Gerardo Leija-Alva, Deyarek Campuzano-Reyes, Margarita Castillo-Ramírez, Itzihuari I. Montufar-Burgos, Víctor R. Aguilera-Sosa
Publikováno v:
Cirugía y Cirujanos, Vol 91, Iss 6 (2023)
Antecedentes: El food craving es un deseo intenso y compulsivo de comer alimentos altamente apetecibles. El Food Cravings Questionnaire-State (FCQ-S) es el instrumento más utilizado para su diagnóstico. Es un instrumento multidimensional, sensible
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dc364f73f79a48d7b481deac824b0a05
Autor:
Camila de Mello Marsola, Luís Miguel Cunha, Joana Pereira Carvalho-Ferreira, Diogo Thimoteo da Cunha
Publikováno v:
Data in Brief, Vol 40, Iss , Pp 107703- (2022)
The Food Choice Questionnaire (FCQ) was applied to assess the motivations for daily food choices and associated factors in a Brazilian sample. Data were collected from January to July 2019 from 525 individuals over 18 years old recruited face-to-face
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7560a876515343c982a8d714945ec655
Autor:
Mohammad Reza Mohammadi, Shahin Akhondzadeh, Seyed-Ali Mostafavi, Seyed Ali Keshavarz, Taranom Ahmadi Motlagh, Mohammad Reza Eshraghian, Saeed Hosseini
Publikováno v:
Journal of Fasting and Health, Vol 6, Iss 3, Pp 150-157 (2018)
Introduction: Food Craving Questionnaire (FCQ) is a popular tool in assessing food craving which consisted of a trait (FCQ-T) and state (FCQ-S). The aim of the current study was to provide reliability and validity of the Persian version of FCQ-Trait-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b458c05873ca46c8810ea0976636308c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Rankin, A., Bunting, B.P., Poinhos, R., van der Lans, I.A., Fischer, A.R.H., Frewer, L.J., Stewart-Knox, Barbara
yes
Objective: This study explored associations between food choice motives, attitudes towards, 5 and intention to adopt personalised nutrition in order to inform communication strategies 6 based on consumer priorities and concerns. Design and S
Objective: This study explored associations between food choice motives, attitudes towards, 5 and intention to adopt personalised nutrition in order to inform communication strategies 6 based on consumer priorities and concerns. Design and S
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10454/15509
Consumers’ Motives for Eating and Choosing Sweet Baked Products: A Cross-Cultural Segmentation Study
Autor:
Annchen Mielmann, Thomas A. Brunner
Publikováno v:
Foods, Vol 9, Iss 12, p 1811 (2020)
This study aimed to examine consumers’ motives for eating and choosing sweet baked products (SBPs). A cross-cultural segmentation study on a South African (SA) and Swiss population sample (n = 216), was implemented using the Motivation for Eating S
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e23f35d3d6924eaba3e8715ed3389167
Autor:
Camila de Mello Marsola, Luís Miguel Cunha, Joana Pereira de Carvalho-Ferreira, Diogo Thimoteo da Cunha
Publikováno v:
Foods, Vol 9, Iss 8, p 1114 (2020)
This study aimed to evaluate the food choice motives in a sample in Brazil and to identify how socioeconomic characteristics and risk perceptions about chronic diseases and weight gain affect these motives. The Food Choice Questionnaire (FCQ) is an i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d033064ffd6a4374b1da157701f04aee
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.