Zobrazeno 1 - 10
of 37
pro vyhledávání: '"FABER, RIEMER P."'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kooreman, Peter, Faber, Riemer P.
Publikováno v:
Journal of Money, Credit and Banking, 2004 Dec 01. 36(6), 1121-1124.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/3839105
Autor:
Faber, Riemer P.
Publikováno v:
The Energy Journal, 2015 Jul 01. 36(3), 287-307.
Externí odkaz:
http://www.jstor.org/stable/24696012
Autor:
Gautier, Erwan, Conflitti, Cristina, Faber, Riemer P., Fabo, Brian, Fadejeva, Ludmila, Jouvanceau, Valentin, Menz, Jan-Oliver, Messner, Teresa, Petroulas, Pavlos, Roldan-Blanco, Pau, Rumler, Fabo, Santoro, Sergio, Wieland, Elisabeth, Zimmer, Hélène
Using CPI micro data for 11 euro area countries covering about 60% of the euro area consumption basket over the period 2010-2019, we document new findings on consumer price rigidity in the euro area: (i) each month on average 12.3% of prices change,
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::4ffc70fc276f919675974ecc1494e7da
https://hdl.handle.net/10419/264832
https://hdl.handle.net/10419/264832
Autor:
Faber, Riemer P., Stokman, Ad C. J.
Publikováno v:
Journal of Money, Credit and Banking, 2009 Mar 01. 41(2/3), 461-477.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/25483499
Autor:
Faber, Riemer P.1 rfaber@crai.com, Janssen, Maarten C. W.2 maarten.janssen@univie.ac.at
Publikováno v:
Scandinavian Journal of Economics. Apr2019, Vol. 121 Issue 2, p676-705. 30p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Faber, Riemer P., Pierre Koning
Publikováno v:
BASE-Bielefeld Academic Search Engine
Autor:
Faber, Riemer P.
This paper studies asymmetric price responses of individual firms, via daily retail prices of almost all gasoline stations in the Netherlands and suggested prices of the five largest oil companies over more than two years. I find that 38% of the stat
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::31e2ec955b9a531eb46570ba0d28e544
https://hdl.handle.net/10419/86878
https://hdl.handle.net/10419/86878
This article analyzes the role of suggested prices in the Dutch retail market for gasoline. Suggested prices are announced by large oil companies with the suggestion that retailers follow them. There are at least two competing rationales for the exis
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::ac4ba5a7bd25c3851e8d728223f07bb9
https://hdl.handle.net/10419/86932
https://hdl.handle.net/10419/86932