Zobrazeno 1 - 10
of 47
pro vyhledávání: '"Eyres, I."'
Local adaptation is a fundamental evolutionary process generating biological diversity and potentially enabling ecological speciation. Divergent selection underlies the evolution of local adaptation in spatially structured populations by driving thei
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=core_ac_uk__::252c262e447dc482aea69974c34a5673
https://eprints.whiterose.ac.uk/186217/7/20_Local_Adaptation.pdf
https://eprints.whiterose.ac.uk/186217/7/20_Local_Adaptation.pdf
Autor:
Stankowski, S., Westram, A.M., Zagrodzka, Z.B., Eyres, I., Broquet, T., Johannesson, K., Butlin, R.K.
The evolution of strong reproductive isolation (RI) is fundamental to the origins and maintenance of biological diversity, especially in situations where geographical distributions of taxa broadly overlap. But what is the history behind strong barrie
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=core_ac_uk__::3fc491477d8571ac5afd7275f2511ddd
https://eprints.whiterose.ac.uk/163686/1/Stankowski_Phil_Trans_April_12_final.pdf
https://eprints.whiterose.ac.uk/163686/1/Stankowski_Phil_Trans_April_12_final.pdf
Speciation is the result of evolutionary processes that generate barriers to gene flow between populations, facilitating reproductive isolation. Speciation is typically studied via theoretical models and “snap-shot” tests in natural populations.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=core_ac_uk__::75362afe4946add2f55206c2fbf25609
https://eprints.whiterose.ac.uk/149856/8/1-s2.0-S0169534719302587-main.pdf
https://eprints.whiterose.ac.uk/149856/8/1-s2.0-S0169534719302587-main.pdf
Autor:
Eyres, I., Jaquiéry, J., Sugio, A., Duvaux, L., Gharbi, K., Zhou, J.J., Legeai, F., Nelson, M., Simon, J.C., Smadja, C.M., Butlin, R.K., Ferrari, J.
Publikováno v:
Eyres, I, Jaquiéry, J, Sugio, A, Duvaux, L, Gharbi, K, Zhou, J-J, Legeai, F, Nelson, M, Simon, J-C, Smadja, C M, Butlin, R & Ferrari, J 2016, ' Differential gene expression according to race and host plant in the pea aphid ', Molecular Ecology, vol. 25, no. 17, pp. 4197-215 . https://doi.org/10.1111/mec.13771
Molecular Ecology
Molecular Ecology, Wiley, 2016, 25 (17), pp.4197-4215. ⟨10.1111/mec.13771⟩
Molecular Ecology 17 (25), 4197-4215. (2016)
Molecular Ecology, 2016, 25 (17), pp.4197-4215. ⟨10.1111/mec.13771⟩
Molecular Ecology
Molecular Ecology, Wiley, 2016, 25 (17), pp.4197-4215. ⟨10.1111/mec.13771⟩
Molecular Ecology 17 (25), 4197-4215. (2016)
Molecular Ecology, 2016, 25 (17), pp.4197-4215. ⟨10.1111/mec.13771⟩
International audience; Host-race formation in phytophagous insects is thought to provide the opportunity for local adaptation and subsequent ecological speciation. Studying gene expression differences amongst host races may help to identify phenotyp
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=pmid_dedup__::afee4d4492638e1ceccfc75329bd01c2
https://hdl.handle.net/20.500.11820/6ba5865b-260e-43e4-97f0-1847b8770524
https://hdl.handle.net/20.500.11820/6ba5865b-260e-43e4-97f0-1847b8770524
Background: Although prevalent in prokaryotes, horizontal gene transfer (HGT) is rarer in multicellular eukaryotes. Bdelloid rotifers are microscopic animals that contain a higher proportion of horizontally transferred, non-metazoan genes in their ge
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::1fde5d04f68c2ece34d63933854df844
Publikováno v:
BERA Annual Conference
Through an examination of writing done by teaching assistants for an Open University course, this paper examines assistants’ perceptions of their role in children’s learning within the context of the Literacy Hour. There is an analysis of three t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=core_ac_uk__::0821994d57f9481e98b426d4081e2f0e
http://oro.open.ac.uk/24223/1/Teaching_assistants_in_the_Literacy_Hour.pdf
http://oro.open.ac.uk/24223/1/Teaching_assistants_in_the_Literacy_Hour.pdf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.