Zobrazeno 1 - 10
of 316
pro vyhledávání: '"Explicature"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jary, Mark, author
Publikováno v:
Nothing Is Said : Utterance and Interpretation, 2022.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780192863188.003.0009
Autor:
Jodłowiec, Maria
Publikováno v:
Studies in Polish Linguistics. 16(3):163-185
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1012186
Autor:
Hornoiu, Diana
Publikováno v:
Analele Universităţii Ovidius din Constanţa. Seria Filologie / Annals of Ovidius University Constanta - Philology. XXXII(1):77-92
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1006018
Autor:
Nemesi, Attila L.
Publikováno v:
Acta Universitatis Sapientiae, Philologica. 12(2):1-24
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=909180
Autor:
Derya Cokal
Publikováno v:
Dilbilim Araştırmaları Dergisi, Vol 30, Iss 2, Pp 241-271 (2019)
This study investigates the use of it, this, and that by L1 Turkish learners of English in academic writings from two perspectives: Rhetorical Structure Theory (Marcu, 2000) and Relevance Theory (Sperber & Wilson, 1986/95). The study examines the exp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/81f53f7dd77841d5ad48aef9c55f8de3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Olga V. Beshlei
Publikováno v:
Alfred Nobel University Journal of Philology, Vol 1, Iss 17, Pp 216-222 (2019)
The article reveals the stereotypical representation of young people, which is formed on the basis of the selection of individual, somewhat biased, axiologically marked subjective features and represents the spectrum of differential features of the a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/723094ec4d624e61ab83e13baa8bc674
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Alison Hall, Diana Mazzarella
Publikováno v:
Journal of Pragmatics. 205:92-110
open access article Are speakers held more accountable for what they explicitly communicate than for what they implicate? Speakers typically communicate more than they linguistically encode, thus leaving to addressees the task of inferring what they