Zobrazeno 1 - 10
of 66
pro vyhledávání: '"Exclusive Bus Lane"'
Publikováno v:
Electronic Research Archive, Vol 32, Iss 4, Pp 2323-2341 (2024)
Korea operates exclusive bus lanes (XBLs) on many of its expressways. As XBLs convert one lane of regular-use traffic into bus-only traffic, they have a large impact on traffic flow, so careful judgment is required to determine if the operation is ef
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8b6a1905186e451db6f8133a2f492566
Publikováno v:
Journal of Engineering and Applied Science, Vol 69, Iss 1, Pp 1-13 (2022)
Abstract This paper examines the performance of bus rapid transit (BRT) systems in over-crowded travel corridors. A case study of King Faisal Street in Greater Cairo Region GCR, Egypt, was adopted. A simulation model was developed using PTV VISSIM si
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6fb02b32c16b4324bfcddb9f0f4a1c7d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 13, Iss 4, p 2047 (2023)
To ensure the equity of exclusive bus lane (EBL) allocation under multimodal traffic conditions, a bi-level programming model is first constructed. The upper-level model is the minimum total system cost considering the Gini coefficient and the lower-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0d8c29c083154cb3b5b376572150918f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Sustainability; Volume 15; Issue 6; Pages: 5440
In recent years, customized buses (CBs), a new form of public travel mode between bus and car, has sprung up in China. Its characteristics include flexible routes, each person having a seat and point-to-point travel have attracted travelers who seek
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
P. Vedagiri, V. T. Arasan
Publikováno v:
Transport, Vol 24, Iss 2, Pp 121-128 (2009)
This study is concerned with the estimation of the probable shift of auto-rickshaw (three wheeled motorized para-transit vehicle) users to the bus due to an increase in its level of service after providing exclusive bus lanes on Indian city roads car
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/058af3fc970c43c7830ca52a5902b153
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.