Zobrazeno 1 - 10
of 40
pro vyhledávání: '"Evidence-Based Medicine/education"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Miyazaki, Margareth Yuri
Na busca da qualidade de assistência nos serviços de saúde enfatiza-se a necessidade de conhecimento científico dos profissionais de enfermagem relacionado à prevenção da úlcera por pressão (UP), visto que frequentemente a prática não é b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
BMC Medical Education
Background Many doctors fail to practice Evidence-Based Medicine (EBM) effectively, in part due to insufficient training. We report on the design, fate and impact of a short learner-centered EBM train-the-trainer program aimed at all 2400 doctors at
Autor:
Margareth Yuri Miyazaki
Publikováno v:
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da USPUniversidade de São PauloUSP.
Na busca da qualidade de assistência nos serviços de saúde enfatiza-se a necessidade de conhecimento científico dos profissionais de enfermagem relacionado à prevenção da úlcera por pressão (UP), visto que frequentemente a prática não é b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Pavel S Roshanov, Rick Parrish, Thomas Agoritsas, Nancy L. Wilczynski, Nicholas Hobson, Adam Cohen, Emma Iserman, Chris Cotoi, Natasha Cohen, Eleanor Pullenayegum, R. Brian Haynes, Alfonso Iorio, Miguel Perez
Publikováno v:
Implementation Science
Implementation Science, Vol. 9 (2014) P. 125
Implementation Science : IS
Implementation Science, Vol. 9 (2014) P. 125
Implementation Science : IS
Background & aims Finding current best evidence for clinical decisions remains challenging. With 3,000 new studies published every day, no single evidence-based resource provides all answers or is sufficiently updated. McMaster Premium LiteratUre Ser
Publikováno v:
BMC Medical Education
BMC Medical Education, Vol 9, Iss 1, p 63 (2009)
BMC Medical Education, Vol 9, Iss 1, p 63 (2009)
BACKGROUND: As the overall evidence for the effectiveness of teaching of evidence based medicine (EBM) is not strong, and the impact of cultural and societal influences on teaching method is poorly understood, we undertook a randomised-controlled tri
Autor:
Tai Hing Lam, Keith Y.K. Tin, Janice M. Johnston, Irene O.L. Wong, Lai-Ming Ho, Gabriel M. Leung, Wendy W. T. Lam
Publikováno v:
BMJ. 327:1090
Objective: To assess the educational effectiveness on learning evidence based medicine of a handheld computer clinical decision support tool compared with a pocket card containing guidelines and a control. Design: Randomised controlled trial. Setting
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.