Zobrazeno 1 - 7
of 7
pro vyhledávání: '"European portuguese children"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
We present an initial validation of the State Anxiety Scale for Children (SASC) for Portuguese children and adolescents. No significant differences were found between sexes and among school cycle groups. The data revealed good psychometric properties
Autor:
Madalena Saraiva, Daniela Brás Ferreira, Aldora Quintal, Ana Teixeira, Inês Sofia Fernandes, Susana Vaz Freitas, Sancha C. de Almeida, Ana Paula Batista, Cláudia Romeiro, Lina Almeida, Rita Bom, Isabel Guimarães
Objectives. To determine reliability and validity of the European Portuguese pVHI version (pVHIEP). Study design. Cross-sectional design. Methods. The pVHI-EP and the talkative and global voice assessment scales were administered to the caregivers of
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::c4104a5e1b3c0d260f6a65a557f800a7
https://hdl.handle.net/10400.26/40147
https://hdl.handle.net/10400.26/40147
Publikováno v:
European Journal of Developmental Psychology. 15:472-480
The State-Trait Anxiety Inventory for Children is a self-report instrument inspired on the State-Trait theory extended by Spielberger that measures a momentary state of anxiety (state) and a stable tendency to experience anxiety (trait). This study p
Purposes: To identify the European Portuguese (EP) speech sounds competence in children. Methods: A total of 240 children between 6 and 9;11 years old named 37 pictures. Gender and age effect as well as the age limit for EP speech sound mastery were
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1714::6576f5931086716b11dc4fe2405a57ea
https://hdl.handle.net/10400.26/39980
https://hdl.handle.net/10400.26/39980
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.