Zobrazeno 1 - 10
of 157
pro vyhledávání: '"Etnomathematics"'
Publikováno v:
IndoMath, Vol 5, Iss 2, Pp 85-98 (2022)
This study aims to describe ethnomathematics activities in the manufacturing process, explain the two-dimensional figure, and describe the introduction of social arithmetic through motifs on Tapis Lampung. The sample in this study is the home craftsm
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5b100525917e44fa8d54c8b3292bcbae
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Medives: Journal of Mathematics Education IKIP Veteran Semarang, Vol 5, Iss 2, Pp 305-315 (2021)
This study aims to examine the ethnomathematics of batik activity in the Batik Tancep Gunungkidul artwork as contextual mathematics learning. This research is a type of qualitative research with an ethnographic approach. The data was obtained in the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b44ac1d2e88e473fa7e6ca92b282d3ce
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Mathline : Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika. 8:1-16
This study has the aim of obtaining a suitable e-mathematical module, valid and interesting, and effective for use in learning. The research method used is development research or R&D (Research and Development) through the ADDIE approach (Analysis, D
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Unnes Journal of Mathematics Education, Vol 6, Iss 3, Pp 325-332 (2017)
The purpose of this research was to know the geometrical reasoning ability of the students viewed from the self-efficacy through the learning of Connected Mathematic Project (CMP) ethnomathematic-based. The type of this research was qualitative which
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2b1a4dceef6f4dbaacc43a7fa4bc5490
Autor:
Milton Rosa, Daniel Clark Orey
Publikováno v:
ETD: Educação Temática Digital, Vol 19, Iss 3, Pp 589-621 (2017)
Local knowledge interrelationships related to assorted academic knowledge areas are important to enable a more precise understanding about a particular study field in relation to diverse forms of mathematics. Here, in this article, interrelations are
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e1238013bbcf4a3fa011284486e1cf8a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.