Zobrazeno 1 - 10
of 185
pro vyhledávání: '"Etkina, Eugenia"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
We propose the DHAC conceptual model of teacher preparation (Development of Habits through Apprenticeship in a Community), which builds on the contemporary literature on teacher preparation in physics and other disciplines and strives to provide a be
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1507.02083
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Brookes, David T., Etkina, Eugenia
This paper introduces a theory about the role of language in learning physics. The theory is developed in the context of physics students' and physicists' talking and writing about the subject of quantum mechanics. We found that physicists' language
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/0704.1319
Autor:
ETKINA, EUGENIA, EHRENFELD, DAVID
Publikováno v:
BioScience, 2000 Jul . 50(7), 602-608.
Publikováno v:
Education Sciences; Sep2023, Vol. 13 Issue 9, p857, 16p
To help students learn teachers need to be able to recognize students’ strengths and weaknesses and give feedback in real time. This feedback needs to address the students’ strengths and weaknesses, and it has to build on the students’ existing
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::46fe261be9b337c3e49ba4c97d2c8dd8
https://www.bib.irb.hr/1228445
https://www.bib.irb.hr/1228445
We present the findings of the study of teachers’ ability to interpret student explanations and respond to them productively. We use the framework of the content knowledge for teaching energy (CKT- E), specifically its component common for all phys
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::6cf402f53164290bd5cfc8947f867bc5
https://www.bib.irb.hr/1228450
https://www.bib.irb.hr/1228450