Zobrazeno 1 - 10
of 59
pro vyhledávání: '"Established adulthood"'
Publikováno v:
Journal of Affective Disorders Reports, Vol 18, Iss , Pp 100839- (2024)
Background: Depression is a global health burden, disproportionately affecting women. A lack of contextual, real-life assessments considering the oft-gendered context (e.g., expression) of daily symptom fluctuations may contribute to this disparity.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ee87e2f9ce9b44bba38a29f22ed012e9
Autor:
Anqing Zheng, Naomi P. Friedman, Daniel E. Gustavson, Robin P. Corley, Sally J. Wadsworth, Chandra A. Reynolds
Publikováno v:
Alzheimer’s & Dementia: Diagnosis, Assessment & Disease Monitoring, Vol 16, Iss 3, Pp n/a-n/a (2024)
Abstract INTRODUCTION This study investigates the relationship between cognitive functioning and 59 modifiable and intrinsic factors at the cusp of midlife. METHODS We analyzed data from 1221 participants in the Colorado Adoption/Twin Study of Lifesp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4489b078a60b4fdbb678554c294f5dae
Autor:
Katarína Millová
Publikováno v:
Psihološka Obzorja, Vol 32, Pp 78-93 (2023)
This study focuses on life transition patterns and their psychosocial antecedents in a cohort of established adults who grew up during major macrosocial changes in the Czech society. The Generation 2020 longitudinal study followed former university s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/76cabf26d89c4300843145bcde9936ca
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 234, Iss , Pp 103863- (2023)
In developed countries, education and career experimentation typically extends into people's twenties (Arnett, 2000, 2015; Mehta et al., 2020). Thus, people are not committing to a career path in which they can build expertise, take on increasing res
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/912b937524844ccea2c024543d625164
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.