Zobrazeno 1 - 10
of 1 780
pro vyhledávání: '"Epistemic reasoning"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
EPTCS 297, 2019, pp. 121-139
The early literature on epistemic logic in philosophy focused on reasoning about the knowledge or belief of a single agent, especially on controversies about "introspection axioms" such as the 4 and 5 axioms. By contrast, the later literature on epis
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1907.09101
Autor:
Ozaki, Ana, Troquard, Nicolas
We investigate the problem of learning description logic ontologies from entailments via queries, using epistemic reasoning. We introduce a new learning model consisting of epistemic membership and example queries and show that polynomial learnabilit
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1902.03273
Publikováno v:
EPTCS 297, 2019, pp. 293-312
Causality is an important concept both for proving impossibility results and for synthesizing efficient protocols in distributed computing. For asynchronous agents communicating over unreliable channels, causality is well studied and understood. This
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1907.09112
Many dialogue management frameworks allow the system designer to directly define belief rules to implement an efficient dialog policy. Because these rules are directly defined, the components are said to be hand-crafted. As dialogues become more comp
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1811.10238
Autor:
Scholes, Laura1 laura.scholes@acu.edu.au, Wallace, Elizabeth1, Walker, Sue2, Lunn Brownlee, Jo2, Lawson, Veronica3
Publikováno v:
British Educational Research Journal. Apr2022, Vol. 48 Issue 2, p272-291. 20p. 3 Charts.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Cognition August 2019 189:193-208