Zobrazeno 1 - 10
of 1 059
pro vyhledávání: '"Epistemic beliefs"'
Autor:
Ronny Kjelsberg
Publikováno v:
Discover Education, Vol 3, Iss 1, Pp 1-13 (2024)
Abstract The purpose of this study is to examine how physics students position themselves compared to other student groups on various attitudes and opinions relevant to the tradition of “scientific skepticism”. Previous research has shown physics
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/46a4bff767514b95bc3e42fb82416083
Autor:
Tore Ståhl
Publikováno v:
Journal of Digital Social Research, Vol 6, Iss 3 (2024)
Epistemic beliefs are described as the way individuals regard the nature of knowledge and knowing. The nature of knowledge can be explored as dimensions describing the certainty and the structure of knowledge, whereas the nature of knowing can be exp
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f41683f4299f4b6c8bb220aade0ab48d
Publikováno v:
Studies in Graduate and Postdoctoral Education, 2023, Vol. 14, Issue 3, pp. 347-365.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/SGPE-03-2022-0026
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
David Rosenlund
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
Issues of validity and reliability have an impact on the construction of tests. Since the 2010s, there has been increasing emphasis in Sweden on enhancing reliability in the large-scale test system to combat grade inflation. This study aims to examin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e428a5e31ac849f993cc3337036edbe3
Publikováno v:
Journal of Social and Political Psychology, Vol 10, Iss 2, Pp 643-656 (2022)
This project examines the intersection of political constructs and epistemic motivations as they relate to belief in misinformation. How we value the origins of knowledge – through feelings and intuition or evidence and data – has important impli
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e5fbac42a4934bc79c26b7cb0551d357
Autor:
Jaroslav Říčan, Ondřej Pešout
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 72, Iss 4 (2023)
Epistemic beliefs are gaining increasing importance in social science education in Czechia. Recent literature has demonstrated findings linking epistemic beliefs with various academic skills, including achievement and reading comprehension. The prese
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4010d334981c4e5b8730d02ac6c7ce02
Autor:
Ville Kivimäki
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
IntroductionEpistemic cognition, which explores how knowledge is acquired, applied, and critically evaluated, is closely linked to learning. However, despite numerous studies from various perspectives, much remains to be learned about this essential
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/da6d05a1e798408aa0335b52c50a9aa6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.