Zobrazeno 1 - 10
of 18
pro vyhledávání: '"English in the Philippines"'
Publikováno v:
Languages, Vol 9, Iss 5, p 182 (2024)
What happens when recognized and diverse conditioning factors of linguistic variation are omitted from analysis and/or are not analyzed under a single analytical procedure? This paper explores the consequences of such a choice on data interpretation
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ae26c425b10e474b9a9b8a5e6bad10e0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Robin Atilano De Los Reyes
Publikováno v:
Asian Journal of English Language Studies (AJELS), Vol 2, Pp 24-51 (2014)
This paper examines the linguistic landscape of two main train stations in Metro Manila, the Philippines. Using Ben-Rafael et al.’s (2006) notion of top-down and bottom-up signs and Scollon and Scollon’s (2003) concept of place semiotics, the pap
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f55383c504eb450eb46c1f98306c5ca4
Autor:
ABANES, EMILY M.
Department of Education through the R.A. 10533, the Enhanced Basic Education Curriculum emphasizes that writing is not merely an option but a necessity for it contributes to academic success in this globally competitive information age. This study pu
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::864812c04fc453d60e10c7379c615671
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Funie Hsu
Publikováno v:
L2 Journal, Vol 7, Iss 3, Pp 123-145 (2015)
Hsu, Funie. (2015). The Coloniality of Neoliberal English: The Enduring Structures of American Colonial English Instruction in the Philippines and Puerto Rico. L2 Journal, 7(3). doi: 10.5070/L27323549. Retrieved from: http://www.escholarship.org/uc/item/27t3v8st
Hsu, Funie. (2015). The Coloniality of Neoliberal English: The Enduring Structures of American Colonial English Instruction in the Philippines and Puerto Rico. L2 Journal, 7(3). doi: 10.5070/L27323549. Retrieved from: http://www.escholarship.org/uc/item/27t3v8st
This article highlights two relationships in regards to neoliberalism and second language. First, it examines the connection between English and neoliberalism. It focuses on the idea of English as a global language and the linguistic instrumentalism
Autor:
Théry Béord
Publikováno v:
An International Multi-Disciplinary Graduate Conference of Terengganu (GraCe 2016)
An International Multi-Disciplinary Graduate Conference of Terengganu (GraCe 2016), Nov 2016, Terrenganu, Malaysia. pp.410-414
HAL
An International Multi-Disciplinary Graduate Conference of Terengganu (GraCe 2016), Nov 2016, Terrenganu, Malaysia. pp.410-414
HAL
International audience; We propose in this article to analyze the linguistic representations associated with the two official languages of the Philippines: Filipino and English –both at the heart of the educational system. Referring to the systems
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::e354a06bd1fd9abe01c9066ddcca9b25
https://hal-univ-paris3.archives-ouvertes.fr/hal-01432727
https://hal-univ-paris3.archives-ouvertes.fr/hal-01432727
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.