Zobrazeno 1 - 10
of 126
pro vyhledávání: '"Engeström Y"'
Autor:
Engeström Y.
Publikováno v:
Психологическая наука и образование, Vol 25, Iss 5, Pp 31-43 (2020)
The article examines the potential of the dialectical principle of ascending from the abstract to the concrete for transforming practices of learning. It is shown that V.V. Davydov’s work has created a foundation for such transformation. The theory
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a661ac83d5594ae4a78c1a6e8a6e9240
Autor:
Sannino A., Engeström Y.,
Publikováno v:
Культурно-историческая психология, Vol 14, Iss 3, Pp 43-56 (2018)
The article presents central ideas and future challenges of cultural-historical activity theory, focusing specifically on the work of the so-called Helsinki school of activity theory. We first introduce the revolutionary roots of the theory in the wo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7ee7b1a5a7404569b6aad41c886b668f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
© 2010 Harry Daniels, Anne Edwards, Yrjö Engeström, Tony Gallagher and Sten R. Ludvigsen for editorial selection and material. This ground-breaking book brings together cutting-edge researchers who study the transformation of practice through the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::94da2f953bfd9a27bb486cee4ecf6e09
https://doi.org/10.4324/9780203609439
https://doi.org/10.4324/9780203609439
Major trends, such as outsourcing and offshoring, and field-specific factors, such as the advent of content management systems, have fundamentally changed technical communication in recent years. These changes have been widely discussed in the litera
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2423::48bc99ec2bb04f71a86cba40b8ede72f
http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe201802193489
http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe201802193489
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.