Zobrazeno 1 - 10
of 116
pro vyhledávání: '"Engagement detection"'
Publikováno v:
Alexandria Engineering Journal, Vol 107, Iss , Pp 198-204 (2024)
The assessment of student engagement levels in the context of online learning represents a pivotal challenge precipitated by the rapid and substantial progression of digitalization within the realm of education. This paper introduces a hybrid archite
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/afd782876012439cba8f13f0b192c590
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 12, Pp 96063-96073 (2024)
The COVID-19 pandemic has reshaped education and shifted learning from in-person to online. While this shift offers advantages such as liberating the learning process from time and space constraints and enabling education to occur anywhere and anytim
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5146e3c51a6a4dc598254826c3abf748
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 12, Pp 66110-66128 (2024)
Monitoring student activity manually constantly is a laborious endeavor. Over the past few years, there has been a rapid expansion in the usage of cameras and the automatic identification of odd surveillance behavior. Different computer vision algori
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e8995ad8194b44818dc61a4928f714c8
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 11, Pp 136063-136076 (2023)
Research has shown that cognitive engagement plays a key role in effective learning, resulting in extensive efforts have been devoted to measuring it. Whereas most of the literature explores manual methods to measure cognitive engagement, the researc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/02a44c16306643c887c1949a7e76d5a5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Современная зарубежная психология, Vol 9, Iss 3, Pp 59-68 (2020)
This paper reviews the key research of the automatic engagement detection in education. Automatic engagement detection is necessary in enhancing educational process, there is a lack of out-of-the-box technical solutions. Engagement can be detected wh
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/adb781f1afec4737b974e65aab9e32a1
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 13, Iss 8, p 618 (2023)
Children with autism face a range of challenges when it comes to verbal and nonverbal communication. It is essential that children participate in a variety of social, educational, and therapeutic activities to acquire knowledge that is essential for
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/611c96395df74de4bb435379d07b2ff6
Autor:
Shoroog Ghazee Khenkar, Salma Kammoun Jarraya, Arwa Allinjawi, Samar Alkhuraiji, Nihal Abuzinadah, Faris A. Kateb
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 13, Iss 4, p 2591 (2023)
In this paper, we propose new 3D CNN prediction models for detecting student engagement levels in an e-learning environment. The first generated model classifies students’ engagement to high positive engagement or low positive engagement. The secon
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/03e45f6dac894c419fb5e5bf1ae0e4c6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.