Zobrazeno 1 - 10
of 25
pro vyhledávání: '"Emotional Inclusion"'
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
The inclusion of students with autism spectrum disorder (ASD) is a complex issue for schools. This study investigates the impact of the inclusivity of Slovenian primary schools on the inclusion of their students with ASD. We postulated that each peda
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3d311878c614422ebf2ac2e44d67cf2d
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Promoting the emotional and social development of students with and without special needs is a central goal of implementing inclusive education in the school system. The entry into school, and thus into the formal education system, is accompanied by
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2f71bb5758534fd496570a16aae02528
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 13, Iss 4, p 423 (2023)
Several studies have investigated the perceptions of inclusion by students with special educational needs (SEN) and without SEN, most of them quantitatively. This research aims to expand the understanding of the perceived inclusion of students throug
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d6399362d1de4b71b9c7ab6c20a9a616
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 6 (2021)
Families and schools are two of the central living environments of children. Their collaboration is therefore seen as an important factor in education, having a high impact on learning outcomes, motivation, and children’s health. Nevertheless, curr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2972c5bb13ad446f97819332c8664462
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Considering students’ voices and perspectives is indispensable in educational contexts. Therefore, instruments of measurement that are reliable and valid and can be used easily without complications are needed in schools. The Perceptions of Inclusi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::93cd4631f399d52702cb7ba5cb74fc94
https://hdl.handle.net/11353/10.1659015
https://hdl.handle.net/11353/10.1659015
Autor:
Soria Aldavero, Esther
Esta tesis doctoral supone un conocimiento exploratorio en la provincia de Soria (España) de los complejos componentes emocionales y afectivos implicados en las relaciones entre profesores, alumnos y familias. Pretende explorar y describir las habil
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1514::864b82737c2e68ff36f976c6e4fe5761
https://doi.org/10.35376/10324/59737
https://doi.org/10.35376/10324/59737
Publikováno v:
European Journal of Special Needs Education. 35:287-302
One important issue of the current empirical research on special education is the investigation of the effects of inclusive education compared to segregating education for students with learning disabilities (LD). For this purpose, measurement instru