Zobrazeno 1 - 10
of 25
pro vyhledávání: '"Ellefson MR"'
Autor:
Lai, RPY, Ellefson, MR
Computational thinking (CT) is an emerging and multifaceted competence important to the computing era. However, despite the growing consensus that CT is a competence domain, its theoretical and empirical account remain scarce in the current literatur
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b272289b7baa86a342dead00d4e073f1
Executive functions and metacognition are two cognitive predictors with well-established connections to academic performance. Despite sharing several theoretical characteristics, their overlap or independence concerning multiple academic outcomes rem
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::8317073e639cac9566cfdb86efca9760
https://doi.org/10.31234/osf.io/4jhnz
https://doi.org/10.31234/osf.io/4jhnz
Autor:
Poletiek, Fenna, Conway, Christopher, Ellefson, MR, Lai, June, Bocanegra, Bruno, Christiansen, Morten
It has been suggested that external and/or internal limitations paradoxically may lead to superior learning, i.e., the concepts of starting small and less is more (Elman, 1993; Newport, 1990). In this paper, we explore the type of incremental orderin
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::4cad70ec413e7728adf76a0292ffd1c7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
This paper gives a reflective account of lessons learned from the experiences of three cognitive developmental scientists conducting psychological research in educational settings. First, we describe and analyze four key cultural distinctions between
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::1a0bbd6d9a4a13b3db163ab28acf2d71
https://www.repository.cam.ac.uk/handle/1810/287422
https://www.repository.cam.ac.uk/handle/1810/287422
Autor:
Ellefson MR; Faculty of Education, University of Cambridge., Oppenheimer DM; Carnegie Mellon University.
Publikováno v:
Psychological methods [Psychol Methods] 2023 Dec; Vol. 28 (6), pp. 1446-1455. Date of Electronic Publication: 2022 Jan 20.
Autor:
Eberhart J; University of Tübingen, Germany. Electronic address: janina.eberhart@uni-tuebingen.de., Paes TM; Purdue University, USA., Ellefson MR; University of Cambridge, UK., Marcovitch S; University of North Carolina at Greensboro, USA.
Publikováno v:
Trends in neuroscience and education [Trends Neurosci Educ] 2023 Mar; Vol. 30, pp. 100198. Date of Electronic Publication: 2023 Jan 13.