Knihovna AV ČR, v. v. i.
  • Odhlásit
  • Přihlášení
  • Jazyk
    • English
    • Čeština
  • Instituce
    • Knihovna AV ČR
    • Souborný katalog AV ČR
    • Archeologický ústav Brno
    • Archeologický ústav Praha
    • Astronomický ústav
    • Biofyzikální ústav
    • Botanický ústav
    • Etnologický ústav
    • Filosofický ústav
    • Fyzikální ústav
    • Fyziologický ústav
    • Geofyzikální ústav
    • Geologický ústav
    • Historický ústav
    • Masarykův ústav
    • Matematický ústav
    • Orientální ústav
    • Psychologický ústav
    • Slovanský ústav
    • Sociologický ústav
    • Ústav analytické chemie
    • Ústav anorganické chemie
    • Ústav pro českou literaturu
    • Ústav dějin umění
    • Ústav fyziky atmosféry
    • Ústav fotoniky a elektroniky
    • Ústav fyzikální chemie J. H.
    • Ústav fyziky materiálů
    • Ústav geoniky
    • Ústav pro hydrodynamiku
    • Ústav chemických procesů
    • Ústav informatiky
    • Ústav pro jazyk český
    • Ústav jaderné fyziky
    • Ústav makromolekulární chemie
    • Ústav pro soudobé dějiny
    • Ústav přístrojové techniky
    • Ústav státu a práva
    • Ústav struktury a mechaniky hornin
    • Ústav teoretické a aplikované mechaniky
    • Ústav teorie informace a automatizace
    • Ústav výzkumu globální změny
Pokročilé vyhledávání
  • Domovská stránka
  • Vyhledávání: "Elçiçek, Mithat"
  • Navrhnout nákup titulu
Zobrazeno 1 - 10 of 28 pro vyhledávání: '"Elçiçek, Mithat"'
1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
2
Akademický článek
PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİNİN BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİSİNE ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI.
Autor: Üzüm, Burhan1 uzum_b@siirt.edu.tr, Elçiçek, Mithat1 mithatelcicek@gmail.com, Pesen, Ata1 atapesen@siirt.edu.tr
Publikováno v: Istanbul Commerce University Journal of Social Sciences / İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. bahar2024, Vol. 23 Issue 49, p1690-1713. 24p.
Zobrazit plný text záznamu
3
Akademický článek
ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUM, PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK VE YAŞAM DOYUMU DÜZEYLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME.
Autor: MARANGOZ, Mehmet Cahit1 cahitgs@gmail.com, ELÇİÇEK, Mithat2 mithat_elcicek@siirt.edu.tr, PESEN, Ata3 atapesen@siirt.edu.tr, ERDEMCİ, Hüsamettin2 husamerdemci@siirt.edu.tr
Publikováno v: Ekev Academic Review / Ekev Akademi Dergisi. kis2022, Vol. 26 Issue 89, p101-120. 20p.
Zobrazit plný text záznamu
4
Investigation of Special Education Teachers’ Online Teaching Experiences during Covid 19 Pandemic
Autor: ERDEMCİ, Hüsamettin, ELÇİÇEK, Mithat
Publikováno v: Volume: 10, Issue: 20 319-329
Journal of Computer and Education Research
The Covid 19 pandemic, which initially emerged in China at the end of 2019 and was seen in other countries in a short period, adversely affected daily life. The epidemic has also caused various interruptions in terms of education and training activit
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::294cf2d9a7e1a54685c59ff91799c082
https://doi.org/10.18009/jcer.1081755
Zobrazit plný text záznamu
5
Images and Perceptions of University Students Studying in Online Environments towards Informatics Ethics: A Metaphor Analysis
Autor: ELÇİÇEK, Mithat
Publikováno v: Volume: 5, Issue: 1 205-223
Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
This study seeks to investigate the metaphorical images and perceptions of university students studying online within the scope of compulsory distance education (Covid-19 Pandemic). For this purpose, focusing on the metaphorical images and perception
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=tubitakulakb::a291597df05aecafc3f9a8937f0f54f7
https://dergipark.org.tr/tr/pub/okufbed/issue/68798/1042317
Zobrazit plný text záznamu
6
Does Teaching Programming Have an Effect on Computational Thinking Skill? A Longitudinal Study
Autor: ELÇİÇEK, Mithat
Publikováno v: Volume: 12, Issue: 1 40-50
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
Bu çalışmanın amacı, yükseköğretim düzeyinde gerçekleştirilen programlama öğretiminin bilgi işlemsel düşünme becerisi ve alt boyutları üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmada, nicel ve nitel verilerin birlikte kullanıldığ
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=tubitakulakb::70400ec5f29c294b9316d45f22abf443
https://dergipark.org.tr/tr/pub/higheredusci/issue/69731/936833
Zobrazit plný text záznamu
7
Thematic and Methodological Trends of Computational Thinking Skills-Related Graduate Theses in Turkey
Autor: ELÇİÇEK, Mithat
Publikováno v: Volume: 10, Issue: 3 485-506
Sakarya University Journal of Education
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de bilgi işlemsel düşünme becerisi ile ilgili yapılmış lisansüstü tezlerin tematik ve yöntemsel açıdan analizlerini yapmaktır. Bu amaç kapsamında YÖK (Yükseköğretim Kurulu) Ulusal Tez Merkezi v
Externí odkaz: https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=tubitakulakb::4069657733d906189c2d597f00705390
https://dergipark.org.tr/tr/pub/suje/issue/58184/720618
Zobrazit plný text záznamu
8
Akademický článek
Uzaktan Eğitim Engelleri: Bir Meta-Sentez Çalışması. (Turkish)
Autor: Elçiçek, Mithat
Publikováno v: Journal of University Research / Üniversite Araştırmaları Dergisi; Apr2022, Vol. 5 Issue 1, p35-45, 11p
Zobrazit plný text záznamu
9
Akademický článek
Does Teaching Programming Have an Effect on Computational Thinking Skill? A Longitudinal Study.
Autor: ELÇİÇEK, Mithat
Publikováno v: Journal of Higher Education & Science / Yüksekögretim ve Bilim Dergisi; Apr2022, Vol. 12 Issue 1, p40-50, 11p
Zobrazit plný text záznamu
10
Akademický článek
Mobil Öğrenmeyi Benimseme Düzeyinin Yeniliğin Yayılması Teorisi Bağlamında İncelenmesi. (Turkish)
Autor: ELÇİÇEK, Mithat, PESEN, Ata
Publikováno v: Journal of Education for Life / Yaşadıkça Eğitim Dergisi; 2022, Vol. 36 Issue 1, p217-232, 16p
Zobrazit plný text záznamu
  • 1
  • 2
  • 3
  • Další »
  • [3]

Vyhledávací nástroje:

  • RSS
  • Poslat e-mailem

Upřesnit hledání

Omezení vyhledávání
Plný text Recenzováno Digitální knihovna AV ČR
Zdroje
Pouze tištěné dokumenty
Zahrnout EIZ
  • 17 Akademické články
  • 5 teachers
  • 4 artificial intelligence
  • 4 distance education
  • 4 education
  • 4 education and educational research
  • 4 egitim, egitim arastirmalari
  • 4 perception
  • 4 validity and reliability
  • 3 computational thinking
  • 3 content analysis
  • 3 tutum
  • 2 academic achievement
  • 2 attitude
  • 2 block-based programming
  • 2 coefficient alpha
  • 2 computers in education
  • 2 confirmatory factor analysis
  • 2 covid-19 pandemic
  • 2 critical thinking
  • 2 cronbach's alpha
  • 2 education and training
  • 2 educational technology
  • 2 egitim ve ogretim
  • 2 exploratory factor analysis
  • 2 factor analysis
  • 2 meta-analiz
  • 2 meta-analysis
  • 2 mobil ogrenme
  • 2 mobile learning
  • 2 pandemic
  • 2 sound measurement
  • 2 teacher educators
  • 2 teaching
  • 2 uzaktan egitim
  • 1 akademik basari
  • 1 basic sciences
  • 1 bilgi islemsel dusunme
  • 1 bilgisayar bilimleri, bilgi sistemleri
  • 1 bilim ve teknoloji
  • 1 classroom environment
  • 1 compulsory education
  • 1 computer assisted education
  • 1 computer assisted instruction
  • 1 computer assisted learning
  • 1 computer education
  • 1 computer science, information system
  • 1 covid-19
  • 1 creative thinking
  • 1 data analysis
  • 1 department of computer education and instructional technology
  • 2 istanbul commerce university journal of social sciences
  • 2 sakarya universitesi
  • 2 taylor & francis inc
  • 2 taylor & francis ltd
  • 2 zonguldak bulent ecevit universitesi
  • 1 egitim bilimleri enstitusu
  • 1 ekev academic review
  • 1 electronic turkish studies
  • 1 gurhan durak
  • 1 ilkogretim online
  • 1 international online journal of education & teaching
  • 1 istanbul kultur universitesi
  • 1 journal of computer and education research
  • 1 journal of university research
  • 1 karadeniz teknik universitesi
  • 1 kastamonu education journal
  • 1 kastamonu universitesi
  • 1 lisansustu egitim enstitusu
  • 1 mustafa kahyaoglu
  • 1 osmaniye korkut ata universitesi
  • 1 sakarya university, institute of education sciences
  • 1 siirt university
  • 1 turkish online journal of qualitative inquiry
  • 4 international journal of human-computer interaction
  • 2 istanbul commerce university journal of social sciences / istanbul ticaret universitesi sosyal bilimler dergisi
  • 1 ekev academic review / ekev akademi dergisi
  • 1 electronic turkish studies
  • 1 ilkogretim online
  • 1 international online journal of education & teaching
  • 1 journal of computer and education research
  • 1 journal of education for life / yasadikca egitim dergisi
  • 1 journal of educational technology & online learning (jetol)
  • 1 journal of higher education & science / yuksekogretim ve bilim dergisi
  • 1 journal of university research / universite arastirmalari dergisi
  • 1 kastamonu education journal / kastamonu egitim dergisi
  • 1 sakarya university journal of education
  • 1 turkish online journal of qualitative inquiry
  • 11 OpenAIRE
  • 10 Complementary Index
  • 2 Business Source Ultimate
  • 2 Academic Search Ultimate
  • 1 Science Citation Index Expanded
  • 1 Social Sciences Citation Index
  • 1 Supplemental Index

Možnosti vyhledávání

  • Tematická mapa
  • Historie vyhledávání
  • Pokročilé vyhledávání

Objevte více

  • Abecední procházení

Hledáte pomoc?

  • Tipy pro vyhledávání
načítá se......