Zobrazeno 1 - 10
of 3 927
pro vyhledávání: '"Effortful control"'
Publikováno v:
Psychology Research and Behavior Management, Vol Volume 17, Pp 3083-3100 (2024)
Xiaoyun Li,1,* Yuke Fu,2,* Wanjuan Weng,1 Mowei Liu,2 Yan Li1 1Shanghai Institute of Early Childhood Education, Shanghai Normal University, Shanghai, People’s Republic of China; 2Department of Psychology, Trent University, Peterborough, Ont
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0be527531b2444bba50b37e7318be5c7
Autor:
Manuela Filippa, Lara Lordier, Fleur Lejeune, Joana Sa De Almeida, Petra Susan Hüppi, Francisca Barcos-Munoz, Maria Grazia Monaci, Cristina Borradori-Tolsa
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
BackgroundFew studies have found long-term effects of early musical environmental enrichment in the NICU on preterm infant’s development. This study examines how early music enrichment affects emotional development and effortful control abilities i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3f995fa2247141d6bba631f4a33f8f7b
Autor:
Zerrouk, Mohamed
Test anxiety is a prevalent stressor which negatively impacts academic performance in evaluative situations. Previous literature has shown that attention biases (AB) to threats are implicated with general anxiety. However, few studies have examined t
Externí odkaz:
https://hdl.handle.net/10919/120925
Publikováno v:
Frontiers in Child and Adolescent Psychiatry, Vol 3 (2024)
IntroductionParents often use digital devices to regulate their children's negative emotions, e.g., to stop tantrums. However, this could hinder child development of self-regulatory skills. The objective of the study was to observe bidirectional long
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0a969e4b4d674d93afd21806db10389a
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Grit is known to be effective for long-term academic and social success. However, few studies have focused on the role of grit in parenting and its effect on the development of grit in children. Therefore, this study investigated the effect of matern
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/765f2613758043b5a7f3420eda9a10fe
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Michelle Marji, Cody Schwartz, Tri Nguyen, Anne S. Kupfer, Chris Blais, Maria Adelaida Restrepo, Arthur M. Glenberg
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 7, p 585 (2024)
“Are you LISTENING?” may be one of the most frequent questions preschoolers hear from their parents and teachers, but can children be taught to listen carefully—and thus better comprehend language—and if so, what changes occur in their brains
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/556723659e034eb7a1ced1baaf2185e3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.