Zobrazeno 1 - 10
of 33
pro vyhledávání: '"Educational gender gap"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mojtaba Mahdipour, Mohammad Vesal
Publikováno v:
پژوهشهای اقتصادی, Vol 22, Iss 2, Pp 271-297 (2022)
Universal access to higher education and radical increase in demand for higher education in 2000s necessitated the expansion of higher education institutions. The rise in the number of such institutions was unprecedented. In fact, all districts of Ir
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/14ce25648ed04f05a8e4b9f01bb06a7a
Publikováno v:
مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان, Vol 19, Iss 3, Pp 113-146 (2021)
The success of women entrepreneurs not only brings economic benefits to communities but also has many social and cultural benefits. However, the gender gap in various aspects of social life, including economics, education, health, and politics, ha
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/97f8143bb3e84236808a185d02f8474f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
van Hek, M., Kraaykamp, Gerbert, Pelzer, Ben, Leerstoel Lippe, Social Networks, Solidarity and Inequality
Publikováno v:
School Effectiveness and School Improvement, 29, 1-21
School Effectiveness and School Improvement, 29, 1, pp. 1-21
School Effectiveness and School Improvement, 29(1), 1. Routledge
School Effectiveness and School Improvement, 29, 1, pp. 1-21
School Effectiveness and School Improvement, 29(1), 1. Routledge
Contains fulltext : 183273.pdf (Publisher’s version ) (Open Access) Few studies on male-female inequalities in education have elaborated on whether school characteristics affect girls' and boys' educational performance differently. This study inves
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::89b26ee26ef42f1b9f81f56bb6ca9546
http://hdl.handle.net/2066/183273
http://hdl.handle.net/2066/183273
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Contemporary Educational Psychology. 39:369-378
Educationalgendergapresearchtendstofocusondifferencesbetweenboys’andgirls’achievement.However,substantialvariationexistswithinthesexesconcerningthiseducationalachievement.Inthisstudy,weinvestigatetheinter-andintrasexualdifferencesinacademicself-e