Zobrazeno 1 - 10
of 145
pro vyhledávání: '"Educational exclusion"'
Publikováno v:
Methods in Psychology, Vol 11, Iss , Pp 100170- (2024)
Transformative mixed-methods research (T-MMR) provides an integrated understanding of social issues while simultaneously working toward their transformation. This paper illustrates how this approach deals with urgent problems affecting vulnerable gro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7e0c557244cb4a9199ca412c985d4b4c
Autor:
Lidia SHAHBAZYAN, Marek BOGUSZ
Publikováno v:
Buletin ştiinţific: Universitatea din Piteşti. Seria Ştiinţe Economice, Vol 21, Iss 3, Pp 59-64 (2022)
In this article will be presented the phenomenon of educational exclusion in the context of the available literature, based on the example of one of the higher education institutions in India, compared to the Polish understanding of this occurrence.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6b2b21fe379541b58697f51dc8536620
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wawrzonek, Anna
Publikováno v:
Horyzonty Wychowania / Horizons of Education. 20(55):85-94
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1067809
Publikováno v:
South African Journal of Education, Vol 40, Iss 4, Pp 1-10 (2020)
In the study reported on here the problem of inadequacies in educational provisioning among public schools that has a negative influence on teachers’ productivity and learners’ academic outcomes was examined. The primary objective of this study w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7e8aa3ee160f400e81293b6f5a745726
Autor:
Mirosław Mielczarek
Publikováno v:
Roczniki Pedagogiczne. 14:87-102
Przedmiot badań w niniejszym artykule odnosi się do wykluczenia edukacyjnego jako jednego z zagrożeń wobec nieletnich umieszczonych w Młodzieżowych Ośrodkach Wychowawczych (MOW). Z przedmiotem badań korespondował ich cel, którym było pozna
Autor:
Etienne, Jean Fritzner
The history of public education in Haiti has been characterized by an idealistic notion of extending the enlightenment of education throughout the country. This notion is reflected in the establishment of an important legal arsenal which, since the 1
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/60239