Zobrazeno 1 - 10
of 49
pro vyhledávání: '"Early language intervention"'
Autor:
Dea Nielsen, Katrina d’Apice, Rachael W. Cheung, Maria Bryant, Rebecca Heald, Chloe Storr, Louise Tracey, Rukhsana Rashid, Josie Dickerson, Claudine Bowyer-Crane
Publikováno v:
Pilot and Feasibility Studies, Vol 9, Iss 1, Pp 1-16 (2023)
Abstract Background Early language difficulties are associated with poor school readiness and can impact lifelong attainment. The quality of the early home language environment is linked to language outcomes. However, few home-based language interven
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0867277fbca94dd6981f745da80eb45c
Autor:
Annemarie Le Roux, Marga Stander
Publikováno v:
Per Linguam : A Journal of Language Learning, Vol 37, Iss 1, Pp 15-27 (2021)
Language development is often hampered by the fact that 90 per cent of deaf children are born into hearing families who do not know Sign language (SL) or haven't had any previous contact with the deaf world. Such parents often use only spoken languag
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ec1a47e3462d4edba7609d79b8f69c72
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Sahasranaman, Aarti
This quasi-experimental study is an impact evaluation of the Nuffield Early Language Intervention (NELI), an evidence-based oral language intervention targeting reception-age pupils with weak oral language skills. While previous trials have demonstra
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::a3459f80a963e7ff623a638eaf8d3bef
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol 18, Iss 8214, p 8214 (2021)
International Journal of Environmental Research and Public Health
Volume 18
Issue 15
International Journal of Environmental Research and Public Health
Volume 18
Issue 15
Parent-implemented interventions are a highly common approach for enhancing communication and linguistic abilities of late talkers, involving a population that shows a small expressive vocabulary in the absence of other deficits that could explain it
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Education Publications
The present study examined the effects of a mand training procedure on the rates of vocalizations in two infants. Both typically developing girls were less than six months old at the onset of the study. An ABCBC reversal design was employed to compar