Zobrazeno 1 - 10
of 117
pro vyhledávání: '"Early foreign language learning"'
Publikováno v:
Ensaio, Vol 28, Iss 107, Pp 335-361 (2020)
The aim of the research is to identify, theoretically substantiate and empirically study the pedagogical conditions for the formation of senior preschoolers’ foreign language competence. The methods consist in authorial diagnostic procedures aimed
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/abc05e6afa5147c4979193369e5b1f18
Autor:
Julie Waddington
Publikováno v:
EuroAmerican Journal of Applied Linguistics and Languages, Vol 7, Iss 1, Pp 124-144 (2020)
This study reports on a whole-school project carried out with preschool and primary children, taking a whole-language approach to literacy development, through a storytelling methodology which uses authentic picturebooks and peer modelling. This arti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ac3fb84e70414f7bb04588df0edce33b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Parvin Gheitasi
Publikováno v:
Languages, Vol 7, Iss 1, p 63 (2022)
Language learners’ play with language can be a useful and effective tool for learning. Since language play generally involves deviating from the norms, one potential source for it can be multiword units of language known as formulaic sequences. Thi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/48a74a914940404cb039fd750c8003ee
Publikováno v:
The Language Learning Journal. :1-13
With the rapid implementation of early foreign language programmes in the state of North-Rhine-Westphalia, Germany, first for Grade 3 (ages 8–9 years) in 2003 and then from Grade 1 (ages 6–7 years) in 2008, primary school teachers had to adapt to
Autor:
Vuković, Dora
Tema je diplomskog rada povezanost odstupanja u izgovoru stranog jezika i razvojnih obrazaca u govorno-jezičnom razvoju kod djece predškolske dobi. Posebna pozornost dat će se izgovoru i pogreškama u izgovoru koje se javljaju kod djece predškols
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______9415::79af8d3b56ad5bffe6241901ebd9dcef
https://repozitorij.ffzg.unizg.hr/islandora/object/ffzg:8144/datastream/PDF
https://repozitorij.ffzg.unizg.hr/islandora/object/ffzg:8144/datastream/PDF
Autor:
Kranjc, Marija Maša
Odkar je angleščina lingua franca in so postale zahteve po govorjenju tujega jezika pomembnejše, se je angleščina zadnja desetletja razvijala skozi različne pristope in metode poučevanja. Učenje tujega jezika v zgodnjem otroštvu mora potekat
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3505::e87bd7442fe450d9b7073bfc6ddb22f0
https://hdl.handle.net/20.500.12556/RUL-146908
https://hdl.handle.net/20.500.12556/RUL-146908
Autor:
Diener, Deborah
Ovaj rad bavi se usporedbom metoda učenja i poučavanja njemačkog jezika u waldorfskoj i redovitoj osnovnoj školi u Republici Hrvatskoj. U teorijskom dijelu rada prikazana su pedagoška načela i didaktičko-metodička obilježja waldorfske škole
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______9415::0e186ca3daacabd75f620660e72a1d20
https://repozitorij.ffzg.unizg.hr/islandora/object/ffzg:7999
https://repozitorij.ffzg.unizg.hr/islandora/object/ffzg:7999
Publikováno v:
Zbornik radova Odsjeka za pedagogiju / Department of Pedagogy Book of Proceedings. 1(1):132-142
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1028216