Zobrazeno 1 - 10
of 375
pro vyhledávání: '"Early Literacy Skills"'
Autor:
Morris, Darrell1 (AUTHOR) morrisrd@appstate.edu, Trathen, Woodrow1 (AUTHOR), Perney, Jan2 (AUTHOR), Gill, Tom1 (AUTHOR), Schlagal, Robert1 (AUTHOR), Ward, Devery1 (AUTHOR), Frye, Elizabeth M.1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Reading Psychology. Apr2017, Vol. 38 Issue 3, p289-320. 32p.
Autor:
Şule Yıldız Kısaoğlu, Asya Çetin
Publikováno v:
Ana Dili Eğitimi Dergisi, Vol 11, Iss 2, Pp 328-345 (2023)
Bu araştırmada, 5-6 yaş arası çocukların öz düzenleme ve erken okuryazarlık becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu eğitim kurumlarına devam eden 211 okul öncesi çocuğu ve 24 öğretmen oluşturm
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/83a4095870574908a9bfc2707c6e9418
Autor:
Munger, Kristen A.1, Blachman, Benita A.2
Publikováno v:
Psychology in the Schools. Aug2013, Vol. 50 Issue 7, p722-737. 16p. 6 Charts.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Reading Improvement. Fall2012, Vol. 49 Issue 3, p75-95. 18p.
Autor:
Takayuki Tanji, Tomohiro Inoue
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
We examined the reciprocal associations between home literacy environment (HLE) and children’s early reading skills in syllabic Hiragana and morphographic Kanji in a sample of Japanese parent–child dyads. Eighty-three children were followed from
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/373208dc02734300a5c7d9d7140beede
Autor:
Sparks, Sarah D.
Publikováno v:
Education Week. 2/23/2022, Vol. 41 Issue 23, p5-5. 3/4p. 1 Graph.
Autor:
Caroline G. Richter, Noam Siegelman, Kelly Mahaffy, Mark Van Den Bunt, Devin M. Kearns, Nicole Landi, John Sabatini, Kenneth Pugh, Fumiko Hoeft
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
IntroductionThe COVID-19 pandemic led to school closure and loss of in-person instruction during the 2019–2020 academic year across the United States, which had a profound impact on the reading development of beginning readers. In this study we tes
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea2fed68dbe247a08d33fa93c782f19d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Raižienė, Saulė, Garckija, Renata, Gabrialavičiūtė, Ingrida, Jaruševičiūtė, Vilija, Šilinskas, Gintautas
Publikováno v:
Socialinis darbas / Social Work. 17(2):174-190
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=807876