Zobrazeno 1 - 10
of 229
pro vyhledávání: '"EMOTIONAL AUTONOMY"'
Autor:
Wawie D. G. Ruiz, Homer J. Yabut
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Developmental tasks theory suggests that the wellbeing of adolescents can be better understood by considering their developmental tasks, rather than just viewing it as a specific age. This concept has significantly influenced contemporary studies on
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d672bba42ca6469bb82e7f12afe6e7aa
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tatiana Konshina, Tatiana Sadovnikova
Publikováno v:
Psychology in Russia: State of Art, Vol 15, Iss 3, Pp 91-110 (2022)
Background. The formation of emotional autonomy in child-parent relations is one of the main developmental tasks of adolescence (Havighurst, 1972). The theoretical framework of our study comes from the Age-Related Cultural-Historical Approach (Vygots
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/11ecdee86b2949c6940ac705d9f3c24b
Autor:
Erdal Hamarta, Selva Barkale Şahin
Publikováno v:
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol 4, Iss 1, Pp 146-157 (2022)
Araştırmada ergenlerin duygusal özerklik ve yaşam doyumlarının bağlanma stilleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2019-2020 eğitim öğretim yılında Konya ilinin merkez ilçelerinde bulunan özel ve devlet
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/01de0bba6b674bb8be7f49a71f14959f
Autor:
Mahdieh Bahrami, Emad Yousefi
Publikováno v:
Iranian Evolutionary Educational Psychology Journal, Vol 3, Iss 4, Pp 536-545 (2021)
The aim of this study was to investigate the effect of the mixed empathy and anger management intervention on loneliness, emotional autonomy and responsiveness to stress in divorce students. To this end, the present study used a quasi-experimental pr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6ea5a419310b41fc8fbbcfbcb6991a8e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi / Celal Bayar University Journal of Social Sciences. 18:83-100
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=963824
Autor:
Eyüp Çelik, Merve Çalık
Publikováno v:
International Journal of Educational Psychology, Vol 11, Iss 1 (2022)
The research aims to examine the relationships between sensation seeking and positive and negative experience, emotional autonomy, and coping strategies in adolescents. The study group consisted of 371 adolescents who attended middle and high schools
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/31cd2f3378c34dfdb693d524cc1bbe75
Autor:
Sălceanu, Claudia
Publikováno v:
Bulletin of the Transilvania University of Braşov, Series VII: Social Sciences and Law. 12(1):37-48
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=775685
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.