Zobrazeno 1 - 10
of 4 700
pro vyhledávání: '"EDUCATION of refugees"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Fabio Dovigo
The wave of migrants arriving in Europe fleeing from war or hard living conditions represents both a challenge and a great educational opportunity for the European school systems. Currently, research and good practice in this field have been mainly d
Autor:
Konsta, Anna-Maria1 akkonsta@law.auth.gr
Publikováno v:
European Journal of Migration & Law. 2019, Vol. 21 Issue 2, p261-279. 19p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Studies in Higher Education. Feb2020, Vol. 45 Issue 2, p327-338. 12p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Crawshaw, Alison F.1, Kitoko, Lusau M.2, Nkembi, Sarah L.2, Lutumba, Laura M.2, Hickey, Caroline3, Deal, Anna1,4, Carter, Jessica1, Knights, Felicity1, Vandrevala, Tushna5, Forster, Alice S.6, Hargreaves, Sally1 s.hargreaves@sgul.ac.uk
Publikováno v:
Health Expectations. Feb2024, Vol. 27 Issue 1, p1-16. 16p.
Publikováno v:
African Journal of Teacher Education, Vol 12, Iss 2 (2023)
An intricate mesh of factors hampers students from refugee backgrounds from accessing and having success in higher education (HE). The paper examines HE within a broader framework of refugee education and the future politics of its provision. Much re
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/911cefff69b3488c93ef88e34b0b03fa
Autor:
Dahya, Negin, Dryden-Peterson, Sarah
Publikováno v:
Comparative Education, 2017 May 01. 53(2), 284-301.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26156766
Autor:
Crea, Thomas1 creat@bc.edu, McFarland, Mary mary.mcfarland@jc-hem.org
Publikováno v:
International Review of Education / Internationale Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Apr2015, Vol. 61 Issue 2, p235-245. 11p.