Zobrazeno 1 - 10
of 27
pro vyhledávání: '"EDUCATED MOTHERS"'
Autor:
Kırcal Şahin, Arzu
Publikováno v:
Migration Letters. 19(3):331-342
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1036518
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Elizarov, Valeriy, Levin, Victoria
Policymakers in many countries, including the Russian Federation, are attempting to encourage fertility as part of their response to the challenge of population aging. Whether pro-natalist policies will be effective depends crucially on how well they
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2456::fcff2da6304ec6a27c7a609277d7c2f2
https://hdl.handle.net/10986/22614
https://hdl.handle.net/10986/22614
Autor:
World Bank
Russia’s population is expected to age significantly over the next few decades. The coming decline in Russia’s working-age population will pose serious social and economic challenges, but it can also open up opportunities. Without adequate adjust
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2456::65d556d0c833a3bace453c1c2642bb96
https://hdl.handle.net/10986/22611
https://hdl.handle.net/10986/22611
Autor:
Dahan, Mariana, Hanmer, Lucia
Gender inequality and related issues remain a major global challenge, particularly for developing countries. Despite considerable progress on gender equality over recent decades, key gender gaps remain in endowments (health and education), in access
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2456::505c727b0ad86e845d43bc5d251414fe
http://documents.worldbank.org/curated/en/2015/09/25058588/identification-development-id4d-agenda-potential-empowering-women-girls-background-paper
http://documents.worldbank.org/curated/en/2015/09/25058588/identification-development-id4d-agenda-potential-empowering-women-girls-background-paper
Autor:
Stephan Klasen
Publikováno v:
The World Bank Economic Review. 16:345-373
Using cross-country and panel regressions, this article investigates how gender inequality in education affects long-term economic growth. Such inequality is found to have an effect on economic growth that is robust to changes in specifications and c