Zobrazeno 1 - 10
of 19
pro vyhledávání: '"EARLY CHILD LANGUAGE"'
Autor:
Paul van Geert, Dominique Bassano
Publikováno v:
Developmental Science
Developmental Science, Wiley, 2007, 10 (5), pp.588-612
Developmental Science, 10(5), 588-612. Wiley-Blackwell
Developmental Science, Wiley, 2007, 10 (5), pp.588-612
Developmental Science, 10(5), 588-612. Wiley-Blackwell
International audience; The confluence of an anomaly such as a growth spurt or a temporary regression on the one hand and a temporary increase in intra-individual variability on the other hand, forms a strong indicator of a major transition in early
A system approach to the emergence of grammaticalization : the case of two French-acquiring children
Autor:
Veneziano , Edy
Publikováno v:
Child Language Seminar 2007 : 30th Anniversary.
Child Language Seminar 2007 : 30th Anniversary., Jul 2007, Reading, United Kingdom
Child Language Seminar 2007 : 30th Anniversary., Jul 2007, Reading, United Kingdom
This paper argues that in order to evaluate the grammaticalness of children's language at the early times of acquisition, as well as to understand how progress is accomplished, we need to endorse a system approach in which the evolution of several ch
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::6be4c5cd75a7b25337bc6862977cfec6
https://shs.hal.science/halshs-00416147
https://shs.hal.science/halshs-00416147
Autor:
Marijn van Dijk, Paul van Geert
Publikováno v:
Infant Behavior & Development, 28(2). Elsevier Ltd
Van Dijk, M & Van Geert, P 2005, ' Disentangling behavior in early child development: Interpretability of early child language and its effect on utterance length measures ', Infant Behavior & Development, vol. 28, no. 2, pp. 99–117 . https://doi.org/10.1016/j.infbeh.2004.12.003
Infant Behavior & Development, 28(2), 99-117. ELSEVIER SCIENCE INC
Van Dijk, M & Van Geert, P 2005, ' Disentangling behavior in early child development: Interpretability of early child language and its effect on utterance length measures ', Infant Behavior & Development, vol. 28, no. 2, pp. 99–117 . https://doi.org/10.1016/j.infbeh.2004.12.003
Infant Behavior & Development, 28(2), 99-117. ELSEVIER SCIENCE INC
Early child speech is often difficult to understand and interpret. Usually, these unintelligible units are not included in quantitative measures, such as MLU. In this paper, we claim that these interpretation problems have an unknown effect on uttera
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::59a29a1d5b5af7502474aa0eb8204513
https://research.ou.nl/en/publications/3221a025-df6f-41c1-a22e-ea86d345f6c5
https://research.ou.nl/en/publications/3221a025-df6f-41c1-a22e-ea86d345f6c5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Christophe Parisse, Edy Veneziano
Publikováno v:
HAL
International Conference on Infant Studies 2010
International Conference on Infant Studies 2010, Mar 2010, Baltimore, France
International Conference on Infant Studies 2010
International Conference on Infant Studies 2010, Mar 2010, Baltimore, France
This article examines the production of early verbs by two children acquiring French as their first language. The study focuses on the developmental period during which verbs are produced in one form only. Child-directed speech (CDS) and conversation
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::22b8714a0c0df60cbe84cbe5ee895b40
https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00531706
https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00531706
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.