Zobrazeno 1 - 10
of 15
pro vyhledávání: '"E.S. Oshchepkova"'
Autor:
E.S. Oshchepkova, T.V. Akhutina
Publikováno v:
Učënye Zapiski Kazanskogo Universiteta: Seriâ Gumanitarnye Nauki, Vol 164, Iss 1-2, Pp 68-86 (2022)
This article considers how children's neuropsychological development, in particular executive functions, influences their speech acquisition. The study involved 71 students of the second grade (average age 8.8 years, standard deviation 0.29) in one o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6858b36579014a2bb88d96de5e7b7485
Publikováno v:
Клиническая и специальная психология, Vol 11, Iss 4, Pp 205-232 (2022)
The purpose of this study was to evaluate the experience of using the Peabody Picture Vocabulary tool to assess receptive vocabulary in preschoolers. The study involved 619 Russian-speaking children aged 3–7 years (M=67.80, SD=13.73), 48.3% of whom
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/725437fd771f49b0bec7e38f6143b5f2
Autor:
T.V. Akhutina, E.S. Oshchepkova
Publikováno v:
Культурно-историческая психология, Vol 18, Iss 3, Pp 92-103 (2022)
This study aims to examine the features of text construction in terms of vocabulary and grammar in children with a weakness in the auditory verbal information processing (AV-group) and with a weakness in executive functions (programming and control o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0566e1ed0004448ba73f2fdd344a6085
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.