Zobrazeno 1 - 10
of 86
pro vyhledávání: '"E.O. Smirnova"'
Autor:
E.O. Smirnova, V.S. Sobkin
Publikováno v:
Культурно-историческая психология, Vol 13, Iss 3, Pp 83-86 (2017)
The paper provides a brief overview of the materials of the International Council for Children’s Play (ICCP) 27th World Play Conference which focused on the problems and opportunities of researching play in modern children. The paper shows the dive
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9f02e98e21094a1b82531f46cf58f1b7
Autor:
E.O. Smirnova
Publikováno v:
Культурно-историческая психология, Vol 11, Iss 3, Pp 9-15 (2015)
This paper attempts to differentiate between the concepts of 'will' and 'selfregulation'. Basing on literature research the author presumes that here we deal with two qualitatively different and specific processes: one of them centers around the awar
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/801d2eb587d3497ea4b9f1d90e88a633
Autor:
E.O. Smirnova,
Publikováno v:
Психологическая наука и образование (2007. Online), Iss 3, Pp 92-98 (2013)
We consider the developmental value of the play and the reasons for its reduction in preschool education. It is emphasized that the play as a separate activity is now replaced by the gaming training aids. We present a comparative analysis of the play
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dff75576ff5641088d947155e7ab06a0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Y.Y. Toporkova, V.V. Balahonova, E.O. Smirnova, Biophysics Frc KazSC Ras, Ceitec, O.E. Petrova
Publikováno v:
ÈKOBIOTEH. 3:245-252
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
E.O. Smirnova
Publikováno v:
Psihologo-Pedagogičeskie Issledovaniâ, Vol 11, Iss 4, Pp 79-89 (2019)
The article analyzes the conditions that promote and prevent developing preschool education. The concept of "development" and its irreducibility to learning are considered. The necessity of a holistic approach to development, as opposed to the develo
Autor:
E.O. Smirnova, O.V. Gudareva
Publikováno v:
Journal of Russian & East European Psychology. 54:252-270
The article examines the attributes of play among today’s preschoolers. It discusses typical narratives for play and the level of its development. Data for today’s children is compared with the res...
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
I.A. Riabkova, E.O. Smirnova
Publikováno v:
Journal of Russian & East European Psychology. 53:40-55
In new guiding documents on preschool education in the Russian Federation, children's play is named as leading activity before school, which can create the zone of proximal development. This served as a stimulus to ask what is the present level of ch