Zobrazeno 1 - 10
of 68
pro vyhledávání: '"E.A. Catchpole"'
Publikováno v:
Theoretical Population Biology. 58:95-106
A possible method of control for the management of wild populations consists of continual introgression of an inducible transgene by releasing transgenic individuals, with periodic exposure of the population to a trigger. Exposure to the trigger caus
Autor:
R. C. Rothermel, Bret W. Butler, W. R. Catchpole, Don J. Latham, E.A. Catchpole, G. A. Morris
Publikováno v:
Combustion Science and Technology. 131:1-37
We describe the results of 357 experimental fires conducted in an environmentally controlled large wind tunnel. The fires were burned over a range of particle sizes, fuel bed depths, packing ratios, moisture contents and windspeeds. We find that spre
Autor:
W.R. Catchpole, E.A. Catchpole
Publikováno v:
Australian Journal of Statistics. 33:279-289
Summary In some vegetation types, total fuel loading (phytomass) can be predicted by easily-measured variables such as vegetation type and height. A double sampling scheme is proposed in which fuel loading is estimated on a particular site by using q
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Wildland Fire. 3:45
A series of laboratory fire experiments were conducted in fuel beds consisting of either excelsior (wood wool), or 6.35 mm sticks, or a mixture of these. Tests were done both with and without wind. Various characteristics of the fire, including rate
Publikováno v:
Ecological Modelling. 48:101-112
A one-dimensional model of fire spread through a nonhomogeneous fuel is developed. The fuel is modelled as a spatial Markov chain. Spatial dependence of fuel type, and lag times when crossing fuel boundaries, are both allowed. Formulae for the averag
Autor:
A.W. Plank, E.A. Catchpole
Publikováno v:
Transportation Research Part B: Methodological. 20:441-456
We present simple formulae for the maximum capacity of an intersection of a single stream of minor traffic with a single stream of major (priority) traffic. The method allows for both mixed (nonhomogeneous) vehicle types and for inconsistent driver b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.