Zobrazeno 1 - 10
of 22
pro vyhledávání: '"E. Vera-Estay"'
Publikováno v:
Virtual Reality. 25:123-132
Sociocognitive evaluation is an important component of comprehensive neuropsychological assessment. However, concerns have been raised as to whether traditional assessment methods such as paper-and-pencil questionnaire adequately represent real-life
Autor:
E. Vera-Estay, Miriam H. Beauchamp, N. Boucher, Elsa Massicotte, Béatrice Tousignant, Philip L. Jackson, Katia Sirois, Gary Bedell, Amélie M. Achim
Publikováno v:
Neuropsychological Rehabilitation. 29:1383-1398
Youth with moderate or severe traumatic brain injury (TBI) are at risk for reduced social participation after the injury, and the contribution of social cognition to these changes in functioning has been little studied. This study aimed to examine so
Publikováno v:
The Clinical Neuropsychologist. 31:515-530
There is increasing recognition that socio-cognitive skills, such as moral reasoning (MR), are affected in a wide range of developmental and neuropsychological conditions. However, the lack of appropriate measures available to neuropsychologists pose
Publikováno v:
Brain injury. 33(1)
Objective: Emerging evidence suggests that moral processes are disrupted by traumatic brain injury (TBI). The objective of this study was to explore moral reasoning (MR) and decision-making in adolescents with TBI, and to examine potential associatio
Publikováno v:
Journal of Moral Education. 44:17-33
Adolescence is a developmental period characterized by intense changes, which impact the interaction between individuals and their environments. Moral reasoning (MR) is an important skill during adolescence because it guides social decisions between
Autor:
Miriam H. Beauchamp, Katia Sirois, Elsa Massicotte, Amélie M. Achim, Béatrice Tousignant, Gary Bedell, Philip L. Jackson, E. Vera-Estay
Publikováno v:
Neuropsychological rehabilitation. 28(3)
Social cognition impairments can contribute to social participation difficulties following traumatic brain injury (TBI). However, little attention has been given to these impairments during adolescence, a period of life when peer relationships are ce
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.