Zobrazeno 1 - 10
of 35
pro vyhledávání: '"E. Leonarduzzi"'
Autor:
R. Hull, E. Leonarduzzi, L. De La Fuente, H. Viet Tran, A. Bennett, P. Melchior, R. M. Maxwell, L. E. Condon
Publikováno v:
Hydrology and Earth System Sciences, Vol 28, Pp 4685-4713 (2024)
High-resolution, spatially distributed process-based (PB) simulators are widely employed in the study of complex catchment processes and their responses to a changing climate. However, calibrating these PB simulators using observed data remains a sig
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/17f23d5767284b6faf9ff37051a8bad8
Publikováno v:
Hydrology and Earth System Sciences, Vol 25, Pp 5937-5950 (2021)
Landslides are an impacting natural hazard in alpine regions, calling for effective forecasting and warning systems. Here we compare two methods (physically based and probabilistic) for the prediction of shallow rainfall-induced landslides in an appl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1dfce7bfe57c44aba200abb3fb785d8c
Publikováno v:
Natural Hazards and Earth System Sciences, Vol 21, Pp 2773-2789 (2021)
The prediction of debris flows is relevant because this type of natural hazard can pose a threat to humans and infrastructure. Debris-flow (and landslide) early warning systems often rely on rainfall intensity–duration (ID) thresholds. Multiple com
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/651f8be7d2324fd4a79a9c8427c4c1ed
Autor:
E. Leonarduzzi, P. Molnar
Publikováno v:
Natural Hazards and Earth System Sciences, Vol 20, Pp 2905-2919 (2020)
Rainfall thresholds are a simple and widely used method to forecast landslide occurrence. We provide a comprehensive data-driven assessment of the effects of rainfall temporal resolution (hourly versus daily) on rainfall threshold performance in Swit
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/609d4748445d415ca0c006d67fc9f942
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.