Zobrazeno 1 - 10
of 76
pro vyhledávání: '"E PORPATHAM"'
Autor:
Pushyanth N, Nivin Chacko, Siva Murali Krishna O, E. Porpatham, Jim Alexander, Thangaraja Jeyaseelan
Publikováno v:
International Journal of Hydrogen Energy. 46:22659-22669
Numerous studies explored the possibility and effective strategies for supplementing hydrogen along with fossil or biofuels on internal combustion engines. Hydrogen is also being employed for formulating fuels such as hydrogen compressed natural gas
Autor:
E. Porpatham, Jim Alexander
Publikováno v:
International Journal of Energy and Environmental Engineering. 12:383-399
There has been extensive research on efficient energy conversion systems which also includes turbocharging the automotive SI engine. This research focuses on comparing the thermodynamic aspects of the turbine at different boost pressures at maximum e
Autor:
CHARLES BENJAMIN ESSUMAN, E PORPATHAM
Publikováno v:
SSRN Electronic Journal.
Autor:
Jim Alexander, E. Porpatham
Publikováno v:
Clean Technologies and Environmental Policy.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Hydrogen Energy. 44:18545-18558
Hydrogen (H2), being carbon free energy carrier, is best suitable for compression ignition (CI) engines with better performance and lower carbon derived emissions. Novelty of present study is the employment of low-cost catalyst (alumina) for producti
Autor:
E. Porpatham, Jim Alexander
This work focuses on the numerical and experimental analysis of turbocharger selection and boost pressure effects on a CNG-fueled spark-ignition engine. Because of this, investigations are carried out on the influence of downsized compression ratio o
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::8016183ded53ac34679098ad09be1ee6
https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-193776/v1
https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-193776/v1