Zobrazeno 1 - 10
of 93
pro vyhledávání: '"Durbin CE"'
Publikováno v:
Journal of personalityREFERENCES.
Peer groups provide a critical developmental context in adolescence, and there are many well-documented associations between personality and peer behavior at this age. However, the precise nature and direction of these associations are difficult to d
Autor:
Luna B, Clark Da, Anderson-Carpenter Kd, Durbin Ce, Parr Ac, Zucker Ra, Ahonen L, Clark Db, Mary M. Heitzeg, Sripada C, Brian M. Hicks, Brislin S
Youth self-reports are a mainstay of delinquency assessment, however, making valid inferences about delinquency using these assessments requires equivalent measurement across groups of theoretical interest. We examined whether a brief 10-item delinqu
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::e58921f131b8d1315633c4956ee98729
https://doi.org/10.31234/osf.io/mfq38
https://doi.org/10.31234/osf.io/mfq38
The Continuous Assessment of Interpersonal Dynamics (CAID) is an observational coding method that enables continuous tracking of warmth and dominance in both members of a dyad as an interaction unfolds. Research using this tool has revealed dynamic p
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::7fc7bcb72d0e26be45e0cf447a5f74ad
https://doi.org/10.31234/osf.io/kf5p4
https://doi.org/10.31234/osf.io/kf5p4
Autor:
Asendorpf, JB, Baumert, A, Schmitt, M, Blum, G, van Bork, R, Rhemtulla, M, Borsboom, D, Chapman, BP, Clark, DA, Durbin, CE, Hicks, BM, Condon, DM, Mroczek, DK, Costantini, G, Perugini, M, Freese, J, Goldberg, LR, McCrae, RR, Nave, CS, Funder, DC, Ones, DS, Wiernik, BM, Wilmot, MP, Kostal, JW, Ozer, DJ, Poropat, A, Revelle, W, Elleman, LG, Sher, KJ, Weston, SJ, Jackson, JJ, Wood, D, Harms, PD, Ziegler, M, Ziegler, J, Mõttus, R
Publikováno v:
Asendorpf, J B, Baumert, A, Schmitt, M, Blum, G, van Bork, R, Rhemtulla, M, Borsboom, D, Chapman, B P, Clark, D A, Durbin, C E, Hicks, B M, Condon, D M, Mroczek, D K, Costantini, G, Perugini, M, Freese, J, Goldberg, L R, McCrae, R R, Nave, C S, Funder, D C, Ones, D S, Wiernik, B M, Wilmot, M P, Kostal, J W, Ozer, D J, Poropat, A, Revelle, W, Elleman, L G, Sher, K J, Weston, S J, Jackson, J J, Wood, D, Harms, P D, Ziegler, M, Ziegler, J & Mõttus, R 2016, ' Open Peer Commentary and Author's Response ', European Journal of Personality, vol. 30, no. 4, pp. 304-340 . https://doi.org/10.1002/per.2060
European Journal of Personality, vol 30, iss 4
European Journal of Personality, vol 30, iss 4
Among the topics discussed in the comments, one idea appeared to be supported by most commenters: when personality trait scores are related to possible outcome variables (or possible causal factors, for that matter), scale-level analyses should be su
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::828a1ebf1d7c4f9f8425229407e25182
https://www.pure.ed.ac.uk/ws/files/27692221/Mottus_etal_EJP_2016.pdf
https://www.pure.ed.ac.uk/ws/files/27692221/Mottus_etal_EJP_2016.pdf
Publikováno v:
Journal of Consulting and Clinical Psychology. 68:57-63
Follow-up studies of dysthymic disorder (DD) indicate that demographic and clinical variables are not strong predictors of its outcome. The present study extended this literature by examining the relationship between the early home environment and fa
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.