Zobrazeno 1 - 10
of 543
pro vyhledávání: '"Dual Identity"'
Autor:
Ugolini, Wendy, author
Publikováno v:
Wales in England, 1914-1945 : A Social, Cultural, and Military History, 2024.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198863274.003.0005
Autor:
Eszter Bükki, Anikó Fehérvári
Publikováno v:
International Journal for Research in Vocational Education and Training, Vol 11, Iss 3 (2024)
Purpose: Vocational educators in many countries enter teaching as a second career and authentic occupational expertise is seen as essential to good quality VET. The changing contexts of VET and the growing diversity of its learning populations also d
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8c3c54afbaf84cc1be6efeb35577aa09
Publikováno v:
Journal of Social and Political Psychology, Vol 10, Iss 2, Pp 607-623 (2022)
Previous research suggests that social identity influences public attitudes about the European Union, but little is known about the role of social identity for perceived legitimacy of the EU. This article explores the relation between different forms
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2af50dcf40aa4f0fafd5e69acea409a9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Universal Journal of History and Culture, Vol 4, Iss 1, Pp 39-63 (2022)
The main aim of this study is to analyze the construction process of the Ottoman large group identity within the framework of political, economic, social, cultural structures and the social networks during the classical period. This approach is not n
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/98155c0714124dd58084388609bd469e
Autor:
Esmaeel Ali Salimi, Hadi Abedi
Publikováno v:
Journal of Language and Education, Vol 8, Iss 1, Pp 133-150 (2022)
Research Background and Purpose of the Study: The link between context and identity is of paramount importance to language teaching and learning. Yet, less attention has been paid to the identity aspects in various EFL contexts. This study examined t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0233d486d57043aa80c5c52346d6b667
Publikováno v:
Psykhe (2022)
Social categorization implies a difference between “we” and “they”, motivating people to create or maintain a positive group distinctiveness, which leads to intergroup bias. The common ingroup identity model proposes that recategorization fro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e7ae9b2a1d374592a348d0adaec3cc01
Autor:
Johanna E. Prasch, Ananta Neelim, Claus-Christian Carbon, Jan P. L. Schoormans, Janneke Blijlevens
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
The enhancement of social inclusion is a key to maintaining cohesion in society and to foster the benefits of cultural diversity. Using insights from the Dual Identity Model (DIM) with a special focus on active categorization, we develop an intervent
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ebb8e226dc644b2c92f949ab8dd96146