Zobrazeno 1 - 10
of 100
pro vyhledávání: '"Drucker, Steven M"'
Data analysis is challenging as it requires synthesizing domain knowledge, statistical expertise, and programming skills. Assistants powered by large language models (LLMs), such as ChatGPT, can assist analysts by translating natural language instruc
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2309.10947
AI-powered code assistants, such as Copilot, are quickly becoming a ubiquitous component of contemporary coding contexts. Among these environments, computational notebooks, such as Jupyter, are of particular interest as they provide rich interface af
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2301.11178
Natural language interfaces (NLIs) for data visualization are becoming increasingly popular both in academic research and in commercial software. Yet, there is a lack of empirical understanding of how people specify visualizations through natural lan
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2110.00680
While tablet devices are a promising platform for data visualization, supporting consistent interactions across different types of visualizations on tablets remains an open challenge. In this paper, we present multimodal interactions that function co
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2001.06423
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Unit visualizations are a family of visualizations where every data item is represented by a unique visual mark-a visual unit-during visual encoding. For certain datasets and tasks, unit visualizations can provide more information, better match the u
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=pmid________::cef23bb73244ba14a12c87faddfc938d
https://europepmc.org/articles/PMC6995670/
https://europepmc.org/articles/PMC6995670/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.