Zobrazeno 1 - 10
of 231
pro vyhledávání: '"Driving comfort"'
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 11, Pp 137437-137449 (2023)
In the process of autonomous vehicle lane changing, a reliable decision-making system is crucial for driving safety and comfort. However, traditional decision-making systems have short-term characteristics, which makes them susceptible to real-time i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bc7fd26750784b7682e3ad5a8d6e93e9
Publikováno v:
European Transport Research Review, Vol 14, Iss 1, Pp 1-13 (2022)
Abstract Travel time is less costly if it is comfortable or can be used productively. One could hence argue that the value of travel time (VTT) of car travellers in economic appraisal should be differentiated by road type, reflecting differences in r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b7ccd071e30946858c4cbdbab153daeb
Publikováno v:
Journal of Intelligent and Connected Vehicles, 2021, Vol. 5, Issue 1, pp. 36-45.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JICV-08-2021-0013
Publikováno v:
Journal of Asian Architecture and Building Engineering, Vol 21, Iss 3, Pp 839-848 (2022)
Most studies about tunnel environments focus on the adjustment of brightness in tunnels and pay little attention to the decoration of the walls. This study is based on a highway tunnel in Jilin province, China. Five design schemes (white, gray, dark-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ae184aa55f644e47bc0a07b030b15d36
Publikováno v:
Journal of Intelligent and Connected Vehicles, Vol 5, Iss 1, Pp 36-45 (2022)
Purpose – This study aims to evaluate the influence of connected and autonomous vehicle (CAV) merging algorithms on the driver behavior of human-driven vehicles on the mainline. Design/methodology/approach – Previous studies designed their mergin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/41cc16d3485f4391bbfa2a7d4af9815a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Infrastructures, Vol 8, Iss 3, p 62 (2023)
This study uses the wind–vehicle–bridge coupling vibration analysis method to investigate the bridge stiffness problem of a large-span cable-stayed-suspension cooperative system. On the basis of the particle-damping-spring vehicle model, the TMea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6661d87e2c4347b09cad9f8ee09df781
Autor:
Robertas Pečeliūnas
Publikováno v:
Advances in Sciences and Technology, Vol 14, Iss 1, Pp 18-25 (2020)
The article analyzes the influence of modern-day vehicle suspension characteristics on the passenger's comfort sensation. Cars with air suspension were selected for experiments and the suspension was equipped with mode selection options – „Comfor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6023e2262c5740cf961b56fceca49828