Zobrazeno 1 - 10
of 68
pro vyhledávání: '"Driving Volatility"'
Autor:
Abdul Rashid Mussah, Yaw Adu-Gyamfi
Publikováno v:
Transportation Research Interdisciplinary Perspectives, Vol 24, Iss , Pp 101051- (2024)
The analysis of factors that influence the occurrence of roadway crashes within a specified locality have historically been reliant on the assessment of physical infrastructure, historical crash frequency, environmental factors and driver characteris
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c720d35ad20f44f4a6f0fe46cf75af5e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Transportation Research Procedia. 62:509-516
Vehicles with Internal Combustion Engines (ICE) still represent the most prevalent form of road transport in Europe, being an important source of both greenhouse gases and air pollutants. In response to these concerns, Portable Emission Measurement S
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
A deep understanding of driver behavior is an important step to improve road safety and environmental performance. Volatility can be defined as the extent of variations in driving, which can be characterized by accelerations/braking, lane change, and
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Transportation Research Procedia. 45:740-746
The main objective of this vision paper is to present the project “DICA-VE: Driving Information in a Connected and Autonomous Vehicle Environment: Impacts on Safety and Emissions”, which aims to develop an integrated methodology to assess driving
Safety and emissions algorithms for the interaction between motor vehicles and vulnerable road users
Road traffic has been responsible for high levels of pollutant emissions, several injuries and deaths. Many studies have been focused on safety or emissions issues, but an integrated approach considering safety-emission hotspots is rather rare, parti
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2292::f06bc8d5b57e0df62c141109e629f0f6
http://hdl.handle.net/10773/33647
http://hdl.handle.net/10773/33647
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Drivers' instantaneous decisions regarding speed and acceleration/deceleration, as well as the time rate of acceleration change (jerk) can result in a volatility driving behaviour with significant impact on cyclist safety. The contribution of this ar